دارالانشای مجلس نمایندگان به فساد اداری متهم شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 13 آذر 1394
بازدید : 120
نویسنده : جاذبه وب

دارالانشای مجلس نمایندگان به فساد اداری متهم شد

کمیسیون تفتیش مرکزی و نظارت بر اجرای قانون مجلس نمایندگان افغانستان، ریاست دارالانشای این مجلس را متهم به فساد اداری نمود.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ ‌بشیر احمد ته ینج عضو این کمیسیون در جلسه امروزی (۱۷میزان) پیش از ارایه گزارشی که به همین منظور تهیه شده بود گفت: ” ما بر اساس نامه ای از سوی نیابت اول مجلس نمایندگان ، عملکردهای ریاست دارالانشاء را مورد بررسی قرار دادیم و نتایجش را خدمت مجلس ارایه خواهیم کرد.”

وی با خوانش این گزارش تصریح نمود: رییس دارالانشاء در جلسه عمومی گفته بود که مجلس در سال مالی ۱۳۸۹ ، بودجه انکشافی نداشته؛ اما وقتی مورد سوال قرار گرفت،به این اذعان داشت که ۱٫۵ میلیون دالر امریکایی که مربوط به بودجه انکشافی مجلس بوده، به وزارت انکشاف شهری انتقال یافته است.

وی خاطرنشان ساخت که بعد از بررسی ها، مشخص شد که بودجه ای به وزارت انکشاف شهری انتقال نیافته و سرنوشت این مبلغ در هاله ای از ابهام قرار دارد.

بر اساس این گزارش؛ همچنین مشکلات در پروسه استخدام کارمندان، تعیین سرپرست به شکل غیرقانونی از بیرون اداره ، تبدیلی برخی از کارمندان بر خلاف قانون و چگونگی مصرف بودجه انکشافی مجلس نمایندگان، از مشکلات عمده این ریاست می باشد.

آقای ته ینج گفت: چگونگی مصرف بودجه عادی نیز با مشکلاتی همراه است و مشخص نیست که دقیقا این مصارف در کدامین زمینه ها تنظیم شده اند.

وی افزود: ” ‌دو میلیون افغانی مکافات داده شده، ۱ میلیون برای سیمینارها مصرف شده ، ۴ میلیون افغانی برای کرایه منازل پرداخت شده در حالی که همه تأسیسات شورا دولتی می باشد؛ همچنین ‌نزدیک به ۲۰ میلیون برای سفریه خارجی داده شده که هیچ صراحتی در علت مصرف آن داده نشده است.”

این عضو کمسیون تفتیش مرکزی در ادامه گفت: ” اگر تحقیقات بیشتری در این راستا صورت گیرد، موارد دیگری هم روشن خواهد شد؛ ما هر زمانی که از ریاست دارالانشاء در این ارتباط خواهان پاسخگویی شدیم، ‌این بخش از ارایه جواب عاجز مانده.”

کمیسیون تفتیش مرکزی از هیات اداری مجلس نمایندگان خواست تا این یافته ها، به دادستانی کل کشور ارجاع گردیده و در این راستا تصمیم جدی اتخاذ گردد.

در همین حال خدای نظر نصرت، رییس دارلانشای مجلس نمایندگان این گزارش را عاری از حقیقت دانست و تمامی برنامه ها و مصارف دارالانشاء را واضح خواند.

اما گفته های وی با واکنش نمایندگان مجلس قرارگرفت.

 اسدالله سعادتی عضو دیگر کمیسیون تفتیش مرکزی گفت: ” این تعابیر از سوی رییس دارالانشاء مودبانه نیست، ما حق داریم که در این راستا تحقیقاتی داشته باشیم.”  خبرگزاری جمهور




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com