حدیث هایی در مورد حضرت امام مهدی (علیه السّلام)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 13 آذر 1394
بازدید : 248
نویسنده : جاذبه وب

 

 

1- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به  حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند: بزرگترین مردمان در ایمان و یقین، کسانی هستند که در روزگاران آینده زندگی می کنند، پیامبرشان را ندیده اند، امام آن ها در غیبت است و فقط به سبب خواندن خطی روی کاغذ ( خواندن قرآن کریم و احادیث معصومین علیه السّلام) ایمان می آورند.

منبع : بحار الانوار، ج52 ، ص 125

2- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: هر کس دوست دارد خدا را در حال ایمان کامل و مسلمانی مورد رضایت او ملاقات کند، ولایت و محبّت امام عصر (عجل الله تعالى فرجه الشریف) را بپذیرد.

منبع : بحارالانوار ، ج 36، ص 296

3- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: خوشا به حال کسی که به حضور قائم برسد، در حالی که پیش از قیام او نیز پیرو او باشد.

منبع : بحارالانوار ، ج52ص130

4- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: زمین از حجت خدا (امام) خالی نمی ماند. امّا خداوند، به علت ستمگری انسان ها و زیاده رویشان در گناه، آنان را از وجود حجت در میان آن ها بی بهره می سازد.

منبع : غیبت نعمانی، ترجمه، ص202

5- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: حجت خداوند در میان مردم حضور دارد، از معابر و خیابان ها عبور می کند ... به نقاط مختلف جهان می رود، سخن مردم را می شنود و برجماعت مردم سلام می کند. می بیند و دیده نمی شود؛ تا این که زمان ظهور و وعده ی الهی و ندای آسمانی فرا می رسد. هان! آن روز، روز شادی فرزندان علی (علیه السّلام)  و پیروان اوست.

منبع : کتاب الغیبة، نعمانی ، ص 144

6- امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشریف ) می فرمایند: بهره بردن از من در عصر غیبتم، مانند بهره بردن از آفتاب است هنگامی که پشت ابرها باشد.

منبع : بحارالانوار ، علامه مجلسی، ج 53، ص181

7- امام عصر (عجل الله تعالى فرجه الشریف ) در نامه ای به شیخ مفید از علمای بزرگ اسلام، می فرمایند: ما از اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده و مخفی نمی ماند. ما در رسیدگی (به شما) و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نمی بریم که اگر جز این بود، دشواری ها و مصیبت ها بر شما فرود می آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می نمودند.

منبع : الاحتجاج ، طبرسی ، ج2، ص596

8- وقتی از حضرت امام باقر (علیه السّلام) پرسیدند که آیا برای ظهور وقتی معین شده است، سه بار فرمودند : تعیین کنندگان وقت دروغ گویند.

منبع : بحارالانوار ، ج 53، ص 103

9- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: مثل ظهور حضرت مهدی عصر (عجل الله تعالى فرجه الشریف)، مثل برپایی قیامت است. مهدی (عجل الله تعالى فرجه الشریف) نمی آید مگر ناگهانی.

منبع : منتخب الاثر، ص124 و224

10- حضرت امام علی (علیه السّلام) درباره ی کسانی که با امام (عجل الله تعالى فرجه الشریف) پیمان می بندند و بیعت می کنند، می فرمایند: امام با این شرط با آنان بیعت می کند که در امانت خیانت نکنند، پاک دامن باشند، اهل دشنام و کلمات زشت نباشند، به ظلم و ستم خونریزی نکنند، به خانه ای هجوم نبرند، کسی را به ناحق آزار ندهند، ساده زیست باشند و بر مرکب های گران قیمت سوار نشوند، لباس های فاخر نپوشند، مسجدی را خراب نکنند، به یتیمان ستم نکنند، دنبال شهوت رانی نباشند، شراب ننوشند، به پیمان خود عمل کنند، ثروت و مال را احتکار نکنند ... و در راه خدا به شایستگی جهاد نمایند.

منبع : الملاحم و الفتن ، ص 149

11- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: در میان واپسین امتم مهدی ظهور می کند. خداوند به او باران عطا می کند، زمین گیاهش را بر می رویاند بیت المال را برابر تقسیم می کند، دامها و چارپایان زیاد میشوند و امت سربلند و بزرگ می شود.

منبع : کنزالعمال ١۴/٢٧٣

12- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: قیامت بر پا نمی شود تا زمانی که زمین از ستم و دشمنی آکنده شود، آن گاه مردی از خاندان من قیام کند و زمین را،همچنان که از ظلم و جور آکنده شده، از عدل و داد پر کند.

منبع : کنز العمال ١۴/٢٧١

13- حضرت امام باقر (علیه السّلام) فرمودند: ... مهدی ظهور می کند... و به خدا سوگند سیصد و سیزده نفر که در میان آنان پنجاه زن است، همچون پاره های ابرهای  پاییزی از هر سو و پشت سر هم در مکه گرد می آیند بی آنکه از پیش قرار و وعده ای نهاده باشند. این است معنای آیه ی شریفه : ((هر کجا باشید خداوند همه ی شما را گرد می آورد)).

منبع : البحار 52/222

14- حضرت امام محمّد باقر (علیه السّلام) فرموده اند: چون قائم ما قیام کند خدا دست رحمت بر سر بندگان نهد تا در تعقل هماهنگ شوند و آرمان های آنها کامل شوند.

منبع : اصول کافی جلد 1، ص 69

15- حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرمودند: یاوران مهدی (عج) فقط از خدا می هراسند و شهادت را می طلبند و همواره آرزو دارند که در راه خدا کشته شوند.   

منبع : الملاحم والفتن(ص۵٢)

16- راوی گفت :از حضرت امام صادق (علیه السّلام) درباره ی این روایت که سود گرفتن مومن از مومن رباست سوال کردم، فرمودند: این در زمانی است که حق، حاکم شود و قائم ما خاندان قیام کند.اما امروز (زمان غیبت) اشکالی ندارد که در فروختن کالا به برادر مومن، از وی سود ببری.

منبع : وسائل الشیعه ١٧/٣٩٧

 

www.ez12.persianblog.ir

با تشکر از انتخاب شما




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com