اخبار اسفند 92 پنجاب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 14 آذر 1394
بازدید : 134
نویسنده : جاذبه وب

اخبار اسفند 92 پنجاب

1 اسفند
روزنامه سی 42:
•  سمینار " حقوق زنان " توسط سازمان مردم نهاد "دستک" در هتل سن فورت لاهور برگزار شد. شائسته پرویز عضو حزب مسلم لیگ نواز و مجلس ملی گفت: در کشور قوانین برای حقوق زنان وجود دارد ولی بر این قوانین عمل نمی شود که در نتیجه آن خشونتهای زیادی بر زنان مشاهده می شوند. حنا جیلانی رئیس بنیاد حقوق زنان گفت: برای تغییر ذهنیت ها لازم است که هر چه بیشتر برای حقوق زنان قانونگذاری کنیم.
• چوهدری سرور استاندار ایالت پنجاب برای بررسی از آمادگی ها برای کنفرانس بانکداری اسلامی از اتاق بازرگانی شهر لاهور دیدن و با مسئولان بانک های مختلف ایالت ملاقات کرد. چوهدری سرور استاندار ایالت پنجاب گفت که با آغاز کنفراس بانکداری اسلامی تجارت بین کشورهای اسلامی پیشرفت خواهد کرد.
روزنامه سی 42 و دان انگلیسی:
•  نمایش 3 روزه آثار هنر دانشجویان هنر کلاسیک در دانشگاه ملی هنر لاهور آغاز شد. دراین نمایش آثار هنری، نقاشی های آبرنگ و خطاطی به نمایش گذاشته شد. مرتضی جعفری رئیس دانشگاه ملی هنر در افتتاح نمایشگاه گفت که هنر سنتی از 8 سال اخیر در این دانشگاه تدریس می شود و دانشجویان در پروژه نهایی با ایده های جدید خود با علاقه زیادی فعالیت کردند که خوش آیند است.
روزنامه جنگ:
• 2 حمله انتحاری جنب خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بیروت پایتخت لبنان 4 نفر کشته و 100 نفر زخمی بر جای گذاشت. تروریست انتحاری ماشین پر از مواد انفجاری را به دیوارهای ساختمان خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران کوبید. ایران اسرائیل را مسئول این حمله قرار داد.

2 اسفند
روزنامه سی 42:
• مراسم روز "زبان مادری" توسط موسسه زبان و فرهنگ پنجاب در مجموعه فرهنگی الحمرا در لاهور برگزار شد. در این مراسم رانا مشهود خان وزیر آموزش و پرورش ایالت پنجاب گفت : در ایالت پنجاب برای گسترش سطح علمی در این ایالت به چهارصد استاد آموزش داده می شود . زبان پنجابی زبان مادری ما است و برای الزامی ساختن زبان پنجابی در مدارس سعی خواهیم کرد.
• سمینار " اهداف توسعه در پاکستان " توسط اداره ثبات و توسعه ایالت پنجاب در یکی از دانشکده های لاهودر با حضور خلنم ذکیه شهنواز وزیر امور بانوان ایالت پنجاب برگزار شد. نصیر میمن رئیس اداره ثبات و توسعه ایالت پنجاب گفت: افزایش تورم در پاکستان، بحران اقتصادی و کاهش سرمایه گذاران خارجی، زندگی مردم را از خط فقر هم پایین تر آورده است در صورتیکه در سطح دولتی برعکس این حقیقت نشان داده می شود.
• آثار هنری علی رضا هنرمند پاکستانی در سالن هنری "روهتاس" در لاهور به نمایش گذاشته شد و تعداد کثیری از افراد هنر دوست در این نمایش شرکت کردند. این نمایشگاه تا 20 مارس ادامه خواهد داشت.
3 اسفند
روزنامه سی 42:
• مراسم جشن میلاد مصطفی(ص) در دانشگاه زبان مدرن در شهر لاهور برگزار شد. در این مراسم شخصیات برجسته از جمله اکرم خان رئیس دانشگاه مذکور و سرتیپ سابق و تعداد کثیری از افراد شرکت کردند.
• علی اصغر میرشکاری معاون استاندار استان سیستان و بلوچستان و بابر یعقوب فتح محمد دبیر کل ایالت بلوچستان در آخرین روز از مراسم کمیسیون 3 روزه مرز مشترک در کنفرانس مطبوعاتی در شهر کویته گفتگو کردند. بابر یعقوب فتح محمد گفت که برای نجات 5 سرباز ایرانی تمامی سعی خود را خواهیم کرد
4 اسفند
روزنامه سی 42:
• گالری هنری جدید به نام " دی پینت بکت" در منطقه گلبرگ لاهور افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این گالری هنری، آثار هنری 7 هنرمند نوجوان به نمایش گذاشته شد و تعداد کثیری از افراد هنر دوست در این مراسم شرکت کردند. هنرمندان نوجوان گفتند که با آغاز این گالری هنر جدید یک موقعیت فراهم شد تا آثار خود را به نمایش بگذارند. سحر مرتضی رئیس گالری هنر گفت که وی این گالری هنر را برای ترویج استعداد های هنری جوانان و افزایش توجه شهروندان به سمت هنر راه اندازی کرده است.
• در دومین روز جشنواره ادبی در مجموعه فرهنگی الحمرا در شهر لاهور کتاب نوشته بر زندگی نصرت فتح علی خان خواننده و موسیقی دان معروف پاکستان، توسط پورو ایلیان نویسنده فرانسوی رونمایی شد. در این مراسم رونمایی تعداد کثیری از افراد و شخصیت های برجسته سیاسی کشور های اروپایی و شخصیت های ادبی لاهور شرکت کردند.

روزنامه جنگ:
• مسئولین بخش بانوان مجلس وحدت مسلمین کنفرانسی برای خانواده شهدای گرامی کشورشان برگزار کردند. در این کنفرانس محمد رضا آغا نماینده مجلس ملی پاکستان گفت که قدرتهای وطن دوست پاکستانی برای حفاظت از مرزهای کشور به میدان آمدند. وی در ادامه گفت مذاکره دولت با طالبان یک مکر و فریب است.
5 اسفند
روزنامه سی 42:
• مراسم هشتمین جشن سالانه میلاد مصطفی (ص) در منطقه سمن آباد لاهور توسط برادران چوهدری برگزار شد. در این جشن میلاد اویس رضا قادری نعت خوان معروف پاکستان، غلام مصطفی قادری، محمد افضل نوشاهی و ... نعت رسول را قرائت کردند د.
• جشنواره ادبی لاهور که در مجتمع فرهنگی الحمرا برگزار شده بود به پایان رسید. تعداد شرکت کنندگان جشنواره ادبی 2014م لاهور دو برابر بیشتر از سال پیش بوده است. امسال تقربیا 40 هزار نفر از این جشنواره دیدن کردند. سفیر نیجریه از این نمایشگاه بازدید کرد و صنم بوتو یکی از اعضای خانواده بی نظیر بوتو نیز برای بازدید از این نمایشگاه از لندن به شهر لاهور سفر کرد.
• مراسم جشن میلاد مصطفی در خیابان بند لاهور برگزار شد و قاری وحید ظفر قاسمی نعت خوان معروف شهر کراچی و دیگر نعت خوانان معروف شهر لاهور شرکت کردند. در این مراسم چوهدری محمد حسن، غلام باری، محمد صابر، ملک اظهر عباس و تعداد کثیری از افراد عاشقان رسول شرکت کردند. تمامی نهعت خوانان با لحن دل انگیز خود نعت رسول اکرم (ص) را کرامت کردند.
• در منطقه سمن آباد شهر لاهور بر سر ایستادن در یکی از کوچه های منطقه، بین دو گروه درگیری شد که در نتیجه آن هر دو گروه تیر اندازی کردند که در نتیجه آن 9 نفر از جمله 3 مامورین پلیس زخمی شدند. مامورین 5 نفر از دست اندر کاران این درگیری را دستگیر کردند. مامورین زخمی ها را برای مداوا به نزدیک ترین بیمارستان منتقل و افراد دستگیر شده را به کلانتری منتقل کردند.
روزنامه جنگ:
• بخش بانوان حزب مجلس وحدت مسلمین کنفرانس " پیام شهداء و اتحاد امت" برگزار کرد . علامه حسن ظفر نقوی معاون دبیر کل حزب، خانم سکینه مهدوی مسئول بخش بانوان حزب مجلس وحدت مسلمین، خرم گندا پور مدیر منهاج القرآن و ... شرکت کردند. علامه حسن نقوی در خطاب با حضار گفت : دین اسلام دین صلح است ولی اکنون برخی از افراد چهره دین واقعی را خدشه دار کردند. مجلس وحدت مسلمین با نهایت سعی برای برقراری صلح در کشور تلاش می کند تا در کشور صلح و امنیت برقرار شود و مجلس وحدت مسلمین هیچ وقت خانواده های شهدا را تنها نخواهد گذاشت.
• علامه طاهرالقادری مسئول حزب منهاج القرآن به همراه هیئت همراه از "کتابخانه مرعشی" که یکی از قدیمی ترین کتابخانه ها در تاریخ اسلام به شمار می رود و تقربا 40 هزار کتاب و نسخه های قلمی وجود دارد، بازدید کرد.
6 اسفند
روزنامه سی 42:
• نمایش 4 روزه تئاتر با عنوان " امروز به وارث شاه بگویم" در مجموعه فرهنگی و هنری الحمرا در لاهور با مشارکت شواری هنری لاهور و آکادمی هنری صوفی تبسم آغاز شد. محمد حسین بنی اسدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران-لاهور و دکتر مجاهد کامران رئیس داشگاه پنجاب لاهور این نمایش تئاتر را افتتاح و تعداد کثیری از  شخصیت های برجسته سیاسی، ادبی و هنری در این نمایش شرکت کردند.
• نمایش ده روزه آثار هنری محمود حسن رومی هنرمند معروف پاکستان در دانشگاه ملی هنر آغاز شد. میان عمران مسعود وزیر سابق آموزش و پرورش ایالت پنجاب، دکتر مرتضی جعفری رئیس دانشگاه ملی هنر و تعداد کثیری از دانشجویان و افراد هنردوست در این نمایشگاه شرکت کردند. محمود حسن رومی آثار هنری 50 ساله خود در این نمایشگاه به نمایش گذاشت و آن را به هنرمندان نوجوان دانشگاه ملی هنر اختصاص داد.
 
روزنامه جنگ و سی 42 :
• در پی یک حمله انتحاری به ساختمان کنسولگری ایران در شهر پیشاور، دو سرباز پاکستانی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند. احسن سیف الله معاون سربازرس پلیس پشاور گفت حمله کننده در یک ماشین آلتو سوار بود که به جانب کنسولگری می آمد. ماموران انتظامی وقتی فرمان ایست را به وی دادند وی تیر اندازی کرد و در جواب تیراندازی ماموران، عامل انتحار خود را منفجر کرد. بعد از انفجار افراد زخمی را در بیمارستان آموزش خیبر انتقال دادند. ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان، میان نواز شریف وزیر کشور پاکستان، وزیر های ایالتی و فدرال و شخصیت های سیاسی دیگر این حمله را محکوم کردند.
7 اسفند
روزنامه سی 42:
•  شورای علمای پاکستان با مشارکت موسسه صلح و دانش سمینار "صلح و امنیت" را در  لاهور برگزار کردند. علمای دینی از حزب های مذهبی در این سمینار شرکت کردند. حافظ طاهر محمود اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان سرپرستی این سمینار را برعهده داشت. پیر محفوظ مشهدی رئیس شورای اتحاد سنی، دکتر عبدالغفور راشد از حزب جمعیت اهلحدیث و ... در این سمینار شرکت کردند. در پایان سمینار حافظ طاهر محمود اشرفی با خواندن بیانیه مشترک گفت که نخست وزیر پاکستان باید با افرادی که تابع قوانین پاکستان هستند، مذاکره کند.
• منور حسن امیر جماعت اسلامی با مدیر اجرائی حزب جمعیت دانش آموزان عربیه و نمایندگان حزب ملاقات کرد. منور حسن امیر حزب جماعت اسلامی گفت: احزاب پاکستانی در کنفرانس تمامی احزاب پاکستان درباره عملیات نظامی علیه طالبان مخالفت کردند. حزب جماعت اسلامی برای صلح و امنیت در کشور از سال 1971م مخالف عملیات نظامی در هر منطقه ای بوده است ولی دشمنان اسلام و کشور از طریق عملیات نظامی خواهان تغییر وضعیت کشور به نقطه غیر قابل برگشت هستند. با توجه به اینکه 5 عملیات نظامی در پاکستان انجام شده است، ولی وضعیت به جای درست شدن وخیم تر می شوند. آمریکا و هند هم می خواهند که ارتش پاکستان را دچار مشکلات کنند.
• جنید جمشید محقق مذهبی در دانشکده فورمن مسیحی درباره آگاهی از دین برای دانش آموزان سخنرانی کرد. در این سخنرانی تعداد کثیری از دانش آموزان و اعضای هئیت علمی دانشکده شرکت کردند. جنید جمشید گفت که دانش آموزان باید از تمامی بخش های دین اسلامی آگاهی داشته باشند تا زندگی خود را مطابق قوانین اسلامی بسر کنند. در پایان سخنرانی دانش آموزان از جنید جمشید درباره چگونه گذراندن زندگی اسلامی و عمل بر قوانین اسلامی در زندگی خود پرس و جو کردند. مسئولین دانشکده فورمن مسیحی گفتند سخنرانی در باره آگاهی دینی خوش آیند است.
روزنامه جنگ :
• مراسم سالگرد حمید نظامی روزنامه نگار و بنیانگذار روزنامه نوای وقت در ایوان اقبال برگزار شد. شرکت کنندگان گفتند که حمید نظامی محافظ قانون اساسی پاکستان و علمبردار روزنامه نگاری آزادانه بود. خورشید محمود قصوری وزیر سابق امور خارجه، سهیل ورانچ، مجیب الرحمن شامی و ... در مراسم ایراد سخنرانی کردند.
• پنجاه و دومین کنفرانس سالانه ختم نبوت و فتح مباهله توسط نهضت بین المللی ختم نبوت پاکستان در ایوان اقبال لاهور برگزار می شود. عبدالحفیظ مکی امیر نهضت ختم نبوت پاکستان سرپرستی این کنفرانس را به عهده داشت. شخصیت های برجسته مذهبی از جمله حافظ فضل الرحمان اشرفی معاون سرپرست جامعه اشرفیه لاهور، احمد علی سراج دبیر کل نهضت ختم نبوت پاکستان ، مولانا محمد الیاس و ... و تعداد کثیری از افراد در این کنفرانس حضور داشتند.
روزنامه دان:
• شواری هنر پنجاب مسابقه نقاشی "پاکستان از نگاه من" را در باغ جناح شهر لاهور با حضور بیش از 2000 دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی از شهر های مختلف ایالت پنجاب از جمله لاهور، مولتان و فیصل آباد در روز پنج شنبه مورخ 8 اسفند ماه 92 برگزار می کند. به نفرات برتر مسابقه جوایز و لوح تقدیر اهدا خواهد شد. 

روزنامه جنگ ، سی 42 و دان:
• خطوط هوایی پاکستان (PIA) بعد از هفت سال پرواز از لاهور به مشهد را دوباره آغاز کرد. این پروازهای روزهای شنبه و سه شنبه ساعت 11 به مقصد مشهد از مسیر کویته از فرودگاه علامه اقبال لاهور پرواز خواهند کرد. روزنامه نگاران از اداره های مختلف که در اولین پرواز سفر می کردند گفتند که این پرواز برای زائرین کمتر از یک هدیه  نیست. در مراسم افتتاحی محمد حسین بنی اسدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور، سهیل یعقوب رئیس بخش بازاریابی خطوط هوایی پاکستان و ریاض الدین پیرزاده وزیر فدارال حضور داشتند. محمد حسین بنی اسدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران گفت که با آغاز این پرواز از لاهور به مشهد روابط بین ایران و پاکستان تحکیم خواهند یافت.
• نمایشگاه پنج روزه بین المللی کتاب در ایکسپو سنتر لاهور امروز آغاز خواهد شد. شهباز شریف سر وزیر ایالت پنجاب این نمایشگاه را افتتاح خواهد کرد. این نمایشگاه شامل 270 غرفه های مختلف و صدها هزار کتب از جمله مذهبی، علمی، سیاسی و بچه گانه به زبانهای اردو و انگلیسی می باشد.
8 اسفند
روزنامه سی 42:
• نمایشگاه سالانه آثار هنری هنرمندان و دانشجویان رشته هنر دانشگاه جی سی در دانشگاه مذکور در شهر لاهور آغاز شد. صداقت علی هنرمند معروف پاکستان و عرفان الله بابر رئیس بخش هنر دانشگاه جی سی و تعداد کثیری از دانشجویان و افراد هنردوست در این نمایشگاه شرکت کردند. در این نمایشگاه آثار هنری دانشجویان شش دانشکده از بخش لاهور از جمله دانشکده فاطمه جناح، دانشکده دولتی بانوان اپوا، دانشکده کوئین میری، دانشکده دولتی مادل تاون، دانشکده دولتی بانوان گلبرگ و دانشکده عائشه صدیقه شرکت کردند. اثار هنری دانشجویان فریحه مغل دانشجوی دانشکده کوئین مری، حفضه خان از دانشکده فاطمه جناح فاطمه اکرم از دانشکده کوئین مری رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
روزنامه جنگ :
• معاون فرماندار استان خراسان در مراسم افتتاحیه پرواز لاهور به مشهد  گفت: با آغاز پرواز از لاهور به مشهد وضعیت تجارت کشور تحکیم خواهد یافت و روابط دوستانه و برادرانه بین دو کشور و مردم دو کشور گسترش خواهند یافت.
• موسسه توسعه پایدار سیاست مراسم " یک شب به نام منو بهائی(نویسنده معروف پاکستانی)" برگزار کرد که در آن شخصیتهای برجسته ادبی و روشنفکران معروف پاکستان شرکت کردند و برای منو بهائی ( نویسنده معروف پاکستان) ادای احترام کردند. آنها گفتند که منو بهائی در نوشته های خود برای تغییر تضاد در کشور نهایت سعی خود را کرده است. پرویز رشید وزیر فدرال اطلاعات و رسانه ها نیز شرکت کرد و گفت که منو بهائی شخصیت بزرگ و قابل احترامی هستند و نوشته ها و زحمات ایشان غیر قابل فراموشی است.
روزنامه دان و سی 42 :
• نمایشگاه 5 روزه بین المللی کتاب در مرکز نمایشگاه ایکسپو در لاهور آغاز شد. نجم سیتهی رئیس بخش کرکت پاکستان این نمایشگاه را افتتاح کرد. در این نمایشگاه کتابهایی از ناشران کشورهای ایران، آلمان، آمریکا، انگلیس و هند و ناشران معروف پاکستان نیز شرکت کردند. این نمایشگاه بر شامل 270 غرفه بود که در آن برای فروش کتاب از 15 الی 50 درصد تخفیف داده می شد. نجم سیتهی بعد از افتتاح از نمایشگاه کتاب از غرفه های نمایشگاه بازدید کرد.
هیئت مدیره کتاب درسی پنجاب و اداره های آموزشی دیگر در این نمایشگاه مسابقات نقاشی و مقاله نویسی را برای دانش آموزان را برگزار کرد و به نفرات برتر جوایز اهداد شد.
9 اسفند
روزنامه سی 42:
• سمینار با عنوان " آگاهی از نظام جدید سامان دهی زباله " توسط شرکت مدیریت جمع آوری زباله جامد در لاهور در دانشکده دولتی بانوان در منطقه سمن آباد لاهور برگزار شد. صبا صادق عضو شورای ایالت پنجاب به طور مهمان خصوصی شرکت کرد. علاوه بر آن سعدیه قریشی مقاله نویس، تسنیم اکرم رئیس دانشکده دولتی بانوان سمن آباد، میمونه ارسلان مدیر ارتباطات شرکت مدیریت ضایعات لاهور و تعداد کثیری از دانشجویان و استادان در این سمینار شرکت کردند.
• مسابقات هنر کودکان توسط شواری هنر پنجاب در باغ جناح شهر لاهور برگزار شد که در آن هزاران دانش آموز از 30 مدارس دولتی و غیر دولتی شهر لاهور شرکت کردند و  آثار هنری خود را به نمایش گذاشتند.در این مسابقات شخصیتهای برجسته سیاسی و علمی شرکت کردند. در پایان به مسابقات به نفرات برتر هدایایی به رسم یابود داده شد.
• صاحبزاده حامد رضا رئیس شورای اتحاد سنی گفت: تمامی آمادگی های لازم برای برگزاری روز محکومیت حزب طالبان در تاریخ 28 فوریه به پایان رسیده است. در این روز در نمازهای جمعه در سراسر کشور بر طرز عمل غیر شرعی حزب طالبان خطبه داده می شود و در آخر نماز به نمازگزاران نماز جمعه از دشمنان اسلام و پاکستان آگاهی داده می شود. در روز محکومیت حزب طالبان قطعنامه های ضد تروریسم و حمایت با ارتش نظامی پاکستان ارائه خواهند شد و مردم برای شرکت در جهاد اصلی علیه تروریسم سوگند یاد خواهد شد.
روزنامه جنگ :
• حزب مجلس وحدت مسلمین اعلام کرد که در تاریخ 28 فوریه روز محکومیت حزب طالبان را در سراسر کشور برگزار خواهد کرد که درآن تمامی محبان وطن شرکت خواهند کرد. ما از دولت می خواهیم که هر چه سریعتر عملیات نظامی را علیه تروریسم آغاز کند و این عملیان نظامی تا زمانی تمام نشوند که نهضت طالبان  ریشه کن نشود.
10 اسفند
روزنامه سی 42:
•  با آغاز جشنواره درختکاری در دانشکده کنیرد دانشجویان و اعضای هئیت علمی دانشکده با کاشت درخت و گل و بوته فضا را زیبا ساختند. در این جشنواره دکتر رخسانه دیود مدیر دانشکده کنیرد، دکتر نگهت خان معاون مدیر دانشکده، فرخ سهیل و تعداد کثیری از دانشجویان در این جشنواره شرکت کردند. دکتر رخسانه دیود گفت که درخت نقش مهمی در خاتمه آلودگی هوا دارد.
• دانشکده فورمن مسیحی لاهور به منظور ترویج فرهنگ منطقه ای و موسیقی سنتی نمایش فرهنگی را در دانشگاه مذکور آغاز کرد که دانشجویان با پوشیدن لباس سنتی و موسیقی سنتی از فرهنگ سنتی کشور خود اظهار محبت کردند و فرهنگ و سنت ایالت های سند، پنجاب، فاتا، بلوچستان و خیبر پختونخواه را به نمایش گذاشتند.
• مراسم محفل سیرت نبی (ص) و ذکر رسول مقبول توسط موسسه آموزشی مرتضی برگزار شد که درآن تعداد کثیری از عاشقان رسول (ص) شرکت کردند. در این مراسم که در همدرد سنتر واقع در خیابان لتن برگزار شد نذیر احمد غازی حقوق دان معروف، دکتر مرتضی رئیس موسسه آموزشی مرتضی، میمونه ملک، و ... شرکت کردند. سید صبیح الدین صبیح رحمانی ثنا خوان معروف پاکستان نعت رسول نعت رسول را خواند. در پایان دکتر مرتضی بر زندگی و سیرت نبی (ص) ایراد سخنرانی کرد.
• جشنواره 4 روزه بین المللی نمایش فیلم که در سینماهای شهر لاهور به نمایش گذاشته شده بود به پایان رسید. در این جشنواره 35 فیلم های کوتاه و ویژه به نمایش گذاشته شد.در روز پایان جشنواره نمایش فیلم در سینمای وگ تاور کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد که در آن سلمان شاهد هنرپیشه پاکستانی، مائره قریشی رئیس بخش رسانه های شرکت سرگرمی سمت و تعداد کثیری از بینندگان فیلم شرکت کردند. مائره قریشی گفت که اولی جشنواره نمایش فیلم با موفقیت با پایان رسید و این جشنواره مزایای زیادی برای کارگردانان جوان و فیلم سازان دربرداشت.

11 اسفند
روزنامه سی 42:
•  در چهارمین روز از آغاز جشنواره بین المللی کتاب در مرکز نمایشگاهی ایکسپو در لاهور تعداد کثیری از شهروندان از نمایشگاه بازدید کردند. رانا مشهود احمد خان وزیر آموزش و پرورش ایالت پنجاب از نمایشگاه بازدید کرد. غرفه داران در نمایشگاه در چهارمین روز از نمایشگاه قیمت کتابها را کمتر کردند و به این دلیل شهروندان برای خرید کتاب از نمایشگاه حضور آوردند.
• هشتمین دوره مسابقات قرائت قرآن و نعت خوانی توسط بنیان الرحمن در شهر لاهور برگزار شد. ناصر لودهی مدیر اجرائی بنیان الرحمن، چوهدری محمد خان، سلیم اختر تاجر معروف، دکتر سیمی بخاری و تعداد کثیری از عاشقان رسول(ص) در این مسابقه حضور داشتند. در این مسابقه دانش آموزان دوره متوسطه شرکت کردند. در پایان به نفرات برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
• مراسم "هماهنگی بین ادیان" در هتل لبرتی شهر لاهور برگزار شد. در این مراسم شهزاد منشی نماینده مجلس پنجاب، مولانا عبدالخبیر آزاد خطیب مسجد پادشاهی لاهور، حافظ زبیر احمد ظهیر و تعداد کثیری شخصیتهای برجسته مذهبی و دینی شرکت کردند.
• مراسم شب صوفی درمنزل واصف علی واصف شاعر صوفی معروف پاکستان واقع در خیابان بهاولپور برگزار شد. در این مراسم کاشف محمود صاحبزاده واصف علی واصف، فردوس جمال هنرپیشه پاکستان، علی نواز مرزا، و تعداد کثیری از افراد شرکت کردند. فردوس جمال هنر پیشه معروف سینمای پاکستان گفت به دلیل چنین شاعرانی از جمله واصف علی واصف هست که تصوف در شهر لاهور در سطح جهانی شناخته می شود.
12 اسفند
روزنامه سی 42:
• کنفرانس " شیخ الاسلام " به یاد حضرت خواجه قمر الدین سیالوی شیخ الاسلام حزب تحریک پاکستان توسط بزم غلامان پیر سیال شریف لاهور در مجتمع فرهنگی الحمرا در لاهور برگزار شد. در این کنفرانس صاحبزاده خواجه حمید الدین سیالوی، مفتی رمضان سیالوی خطیب مسجد جامعه داتا دربار، علامه راغی حسین نعیمی رئیس حوزه علمیه جامعه نعیمیه و شخصیتهای برجسته مذهبی و دینی شهر لاهور شرکت کردند. خواجه حمید الدین در خطاب خود گفت که شیخ الاسلام قمر الدین سیالوی در حزب تحریک پاکستان نقش مهمی را ایفا کردند و خدمات ایشان در تبلیغ اسلام را نمی توان فراموش کرد.
• بیمارستان رفاهی بیت النور با حضور تعداد کثیری از شهروندان اهل منطقه و شخصتهای برجسته سیاسی افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه بیمارستان که در باغ تاج واقع در منطقه سعدیه خان لاهور برگزار شد چوهدری محمد یونس، سجاد بیگ، وسیم چغتائی و تعداد کثیری از افراد دیگر شرکت کردند. در این بیمارستان معاینه چشم، روان شناسی، پزشکی عمومی و ... برای افراد فقیر و ضعیف فقط با 10 روپیه معاینه پزشکی و دارو مهیا خواهد شد. کارمندان بیمارستان گفتند که برای رفاه حال شهروندان گرامی چنین مراکز درمانی بسیار حایز اهمیت هستند.
• مراسم جشن میلاد در منطقه واهگا شهر لاهور با حضور دکتر حسین محی الدین قادری فرزند طاهر القادری رئیس حوزه منهاج القرآن در لاهور و شخصیتهای برجسته مذهبی از جمله علی حسن چوهدری، دکتر اقبال اعوان، سید شاهد حسین و تعداد کثیری از عاشقان رسول شرکت کردند.
• مراسم جشن میلاد سالانه به مناسبت سالگرد حضرت سخی بابا شاه جمال در منطقه شادمان در لاهور برگزار شد. در این مراسم عارف نقشبندی، سید فیضان شاه، رانا عیش بهادر و دیگر شخصیتهای برجسته مذهبی و تعداد کثیری از افراد شرکت کردند.
• مراسم جشن سالانه میلاد مصطفی(ص) در منطقه مکه کالونی شهر لاهور توسط انجمن فدایان مصطفی(ص) برگزار شد. پیر سید محبوب الحسن گیلانی رئیس شورای بین المللی نعت خوانی، رانا اکبر ، مزمل حسین گجر عضو حزب مسلم لیگ نواز، عمران بت و ... شرکت کردند.
• همراه با برگزاری جشنواره جوانان پنجاب، نمایشگاه سالانه تکنولوژی و اطلاعات در مرکز نمایشگاهی ایکسپو برگزار شد. که در آن تعداد کثیری از افراد حضور آوردند و از نمایشگاه بازدید کردند. در این نمایشگاه دانشجویان دانشگاههای مختلف شهر لاهور، پروژه های علمی خود را به نمایش گذاشتند.
13 اسفند
روزنامه سی 42:
• سمینار "روز جهانی حس شنوائی" به مناسبت روز جهانی حس شنوائی در دانشکده پزشکی علامه اقبال در لاهور برگزار شد. در این سمینار پروفسور دکتر محمود شوکت، دکتر راشد ضیاء و اساتید و کارمندان اداره های مختلف آموزشی شهر لاهور و تعداد کثیری از دانشجویان در این سمینار شرکت کردند.
• مراسم "روز جهانی حس شنوائی" در دانشکده پزشکی فاطمه جناح در لاهور برگزار شد که در آن شخصیتهای برجسته علمی و سیاسی از جمله خواجه سلمان رفیق مشاور بهداشت سروزیر ایالت پنجاب، سهیل احمد، دکتر سردار فخر امام رئیس دانشکده، و ... شرکت و در خصوص قدرت حس شنوائی ایراد سخنرانی کردند.
• نمایشگاه هفت روزه کتاب در مدرسه راهنمائی ایدن در منطقه گلبهار در شهر لاهور آغاز شد. در این نمایشگاه کتابهای شعر و شاعری، ادب، تاریخ، سیاست و دیگر کتابهای کودکان و نوجوانان به نمایش گذاسته شدند. نوید چوهدری رئیس بخش ویرائش روزنامه سی 42، دکتر اجمل نیازی مقاله نویس معروف، دکتر رفعت و شخصتهای برجسته علمی و ادبی و تعداد کثیری از دانش آموزان در این نمایشگاه شرکت کردند. در این نمایشگاه کتابهای ناشران مختلف با قیمت مناسب برای فروش در اختیار مردم قرار داده شد. دکتر اجمل نیازی در خطاب با مهمانان گفت که کتاب دوست انسان است و ما چیزهای زیادی در زندگی مان از آن یاد می گیریم.
• در دانشکده اقتصاد خانه داری سمینار با عنوان "کاشت درخت" برگزار شد. در این سمینار دکتر اکمل رحیم رئیس بخش فارست (جنگل ها )، دکتر سمیعه کلثوم رئیس دانشکده، دکتر عنبرین صغیر معاون دانشکده و تعداد کثیری از اساتید و دانشجویان بخش های مختلف دانشکده شرکت کردند. دکتر اکمل رحیم 300 گل و بوته را برای کاشت در دانشکده در اختیار این دانشکده گذاشت و گفت که دولت با کاشت هر چه بیشتر درخت می تواند در پاک نگهداشتن هوای شهر نقش مهمی را ایفا کند. بعد از سمینار دکتر اکمل رحیم و سمیعه کلثوم رئیس دانشکده چند بوته ها را در محوطه دانشکده کاشتند.

14 اسفند
روزنامه سی 42:
• مراسم رونمائی کتاب " خواندن نماز با اشاره ها برای افراد معلول" مؤلف عبدالحمید بهته در دانشکده آموزش خصوصی برای افراد معلول در منطقه گلبرگ لاهور برگزار شد. در این کتاب اقامه نماز برای افرادی که از قدرتهای گویایی و شنوایی محروم هستند، آموزش داده شده است. در این مراسم آصف سعید وزیر آموزش ایالت پنجاب در خصوص افراد معلول، امبرین رضا، فاضل چیمه رئیس دانشکده، هارون بهته و جمع کثیری از افراد معلول شرکت کردند.
• جشنواره دو روزه فرهنگی کولی ها در مجتمع کودکان واقع در خیابان ایوان تجارت لاهور برگزار شد.این جشنواره توسط سید هارون سلطان بخاری وزیر بهبود و رفاه اجتماعی ایالت پنجاب افتتاح گردید. فهمیده مشتاق وزیر رفاه اجتماعی و تعداد کثیری از شهروندان لاهور شرکت کردند. در این جشنواره صنایع دست بافت خانگی، کیف دستی، زیورآلات و ... در بیش از 50 غرفه به نمایش گذاشته شد. تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره از غرفه های جشنواره بازدید کردند.
15 اسفند
روزنامه سی 42:
• مراسم جشنواره علمی توسط گروه دانشکده ای پنجاب برگزار شد که در آن دانشجویان با ساخت وسایل کم مصرف برق، گاز و دیگر منابع طبیعی، تمامی بازدید کنندگان را شگفت زده کردند. منو بهائی مقاله نویس معروف پاکستان و اکرم کشمیری رئیس کل انجمن آموزش و پروش پاکستان این جشنواره را افتتاح کردند. آغا طاهر اعجاز، دکتر رفیق احمد، دکتر مدثر اسرار، پروفسور حلیمه سعدیه و تعداد کثیری از دانشجویان و اساتید در این جشنواره شرکت کردند. پروفسور حلیمه سعدیه گفت که دانشجویان با ایده ها و نظرات خود با ساخت وسایل کم مصرف برای مردم پاکستان در صرفه جویی از منابع طبیعی کمک خوبی برای مردم پاکستان از بحران منابع انجام دادند.
• مراسم به مناسبت روز جهانی زن دانشکده بانوان منطقه گوامندی لاهور، برگزار شد که در آن علاوه بر شخصیتهای برجسته سیاسی از جمله خانم مفتی، سمیرا منور، سائره رضا، تعداد کثیری از عموم مردم شرکت کردند. مهمانان در سخنرانی خود گفتند که اعضای شواری ملی نیز نقش خود را در خصوص حقوق زنان ایفا کنند.
• مراسم تقسیم چک برای هزینه بورسیه دانشجویان پیش دکتری دانشگاه جی سی لاهور برگزار شد که در آن دکتر خلیق الرحمن رئیس دانشگاه مذکور به 23 دانشجو مبلغ یک میلیون و پانصد و پنجاه و هفت هزار روپیه چیک تقسیم کرد.دکتر خلیق الرحمن در گفتگو با دانشجویان گفت که با تقسیم این مبلغ برای دانشجویان علاقمند به تحصیل کمک خوبی خواهد شد تا تحصیل خود را ادامه دهند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com