التهاب و بحران در لاهور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 14 آذر 1394
بازدید : 152
نویسنده : جاذبه وب

لاهور صحنه درگیری و بحران سیاسی !

شهر لاهور بار دیگر به صحنه جنگ پلیس ایالتی و طرفداران حزب مردمی پاکستان  طاهر القادری مبدل شد. هزاران نفر از طرفداران حزب مردمی پاکستان ( طاهرالقادری) کهشب گذشته  به دعوت رهبر این حزب برای بزرگداشت چهلم شهدا در محل مادل تاون گرد آمده بودند  مورد هجوم پلیس ایالتی قرار گرفتند. طرفداران طاهر با چوب و چماق تلاش کردند پلیس را از منطقه دور کرده و حصارها و کانتینرهای مسدود کننده  راه های منتهی به اداره منهاج القرآن  را بردارند که با پلیس در گیر شدند. به گفته منابع موثق در این درگیریها دهها پلیس و طرفداران طاهر بسشدت زخمی شدند. در این درگیریها ظاهرا پلیس حق تیر اندازی نداشت اما برای پراکنده کردن مخالفین از گاز اشک آور و ماشینهای آب پاش استفده کردند.تظاهر کنندگان شش پلیس را گروگان گرفتند.
طاهر القادری روز 10 آگوست را روز شهدا اعلام کرد ه و امید وار است که در این روز انقلابش به ثمر برسد . اودر مصاحبه ای گفت خاندان شریف و وابستگانش ویزای آمریکا برای پناهنده شدن دریافت کردند و بزودی از کشور فرار خواهند کرد.
پلیس علاوه بر کنترل منطقه مادل تاون در سرتاسر لاهور مستقر شده ودر بیشتر مناطق آمدو شد را ممنوع اعلام کرده است.  مردم برای تهیه مایحتاج دچار مشکل شده و پمپ های بنزین تعطیل شدند.
حکم بازداشت علامه طاهرالقادری صادر  شده است
جراید گزارش کردند که دولت ایالت پنجاب   حکم بازداشت علامه طاهرالقادری رئیس حزب مردمی پاکستان را به جرم تحریک مردم صادر کرده است .دولت همچنین خروج طاهر القادری از کشور را ممنوع اعلام کرد.
رانا مشهود وزیر قانون ایالت پنجاب در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر لاهور گفت: قانون افرادی را  که دستور حمله به مامورین پلیس را صادر کرده اند را نمی بخشد  . دولت دیگر تاب تحمل کسانی که قانون را نادیده می گیرند را نداردو این شخص قانون شکن را باید دستگر و زندانی کرد. در طرف دیگر رحیق عباسی یکی از رهبران حزب مردمی پاکستان گفت: تلاش برای بازداشت علامه طاهرالقادری بی ثمر است . آنها هزاران نفر از طرفداران حزب را قبلا بازداشت کرده اند. بازداشت علامه طاهرالقادری باعث می شود که تمامی کوچه های شهر به میدان جنگ تبدیل شوند. وی در ادامه افزود: جرم طاهرالقادری چیست ؟ تمام ملت شاهد ظلم و ستمی سات که به ما می شود.
علامه طاهر القادری رئیس حزب مردمی پاکستان در نیمه های شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ملت پاکستان خواهان نظام واقعی جمهوری است. ملت خواهان حفاظت ازحقوق ، جان و مال خود هستند. در عملیات پلیس  برای اشغال منهاج اقران  یکی از طرفداران حزب شهید و  6 نفر زخمی شده اند.
وی در ادامه افزود: این اقدامات ظالمانه به دستور شخص  شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب رخ داده است. پلیس به زنان نیز رحم نکردند و آنها را که برای قرآن خواند در اینجا گرد آمده بودند مورد ضرب و شتم قرار دادند.
من تضمین می کنم  که در روز شهدا که  در تاریخ 10 اوت هیچ عمل غیر قانونی انجام نخواهیم داد . ما مراسم روز شهدا را به هر قیمتی برگزار خواهیم کرد و طرفداران حزب که خواهان آمدن به لاهور هستند تمامی سد های مقابل خود را برخواهند داشت.
رانا اسد برادر رانا مشهود وزیر قانون ایالت پنجاب نیز علیه طاهرالقادری به دادگاه دادخواست غرامت یک میلیارد روپیه ای داد.
شمیم الرحمان وکیل رانا اسد اعلام کرد علامه طاهرالقادری در یک کنفرانس مطبوعاتی رانا اسد را متهم به گرفتن رشوه به مبلغ 1 میلیون روپیه کرده است.
آمریکا در روز جمعه از  تمامی شهروندان خود خواست از  سفر غیر ضروری به کشور پاکستان خود داری کنند.
طبق گزارش رسانه ها کنسولگری آمریکا در شهر لاهور تعطیل شده است.
وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود هشدار داده است که تروریستهای خارجی و داخلی پاکستان برای آمریکایی ها باعث خطر هستند. دولت پاکستان حتی قادر به تامین امنیت فرودگا های خود نیست.فرودگاه ها و مراکز مهم دولتی همواره مورد تهاجم تروریستها قرار می گیرند.
بر اساس گزارش رسانه ها درگیریهای دولت با طرفداران طاهر القادری به دیگر شهرهای ایالت پنجاب نیز کشیده شده است . در این درگیریها صدها تن از مخالفین و پلیس زخمی و چندین نفر نیز کشته شده اند.
مولتان: یکی از طرفداران حزب مردمی پاکستان ( طاهرالقادری) در درگیری با پلیس در شهرستان مولتان به قتل رسید . وی که در شهر بکهر زخمی شده بود را به یکی از بیمارستانهای شهر مولتان منتقل کردند اما به علت شدت جراحات جان باخت . در درگیریهای شهر ملتان ده ها تن زخمی شدند .
در شهر جهلم 15 مامورین به گروگان گرفته شدند.
در منطقه پند دادنخان شهر جهلم بعد از درگیری بین پلیس و طرفداران طاهرالقادری تعداد 15 نفر از مامورین پلیس را گروگان گرفتند. طرفداران پس از برداشتن حصار های امنیتی که توسط پلیس جهت در مسیر مردم خشمگین گذاشته بود مامورین را به گروگان گرفتند. پلیس برای متفرق کردن مردم از  گاز اشک آور استفاده کرد.
زخمی شدن 55 مامورین پلیس در شهر گوجرانواله
هزاران نفر از طرفداران طاهر القادری که شرکت در مراسم 10 اوت ( مراسم یوم شهدا از طرف حزب مردمی پاکستان) به سمت لاهورحرکت کرده  بودند با پلیس که مسیر را بسته بود درگیر شدند.در این درگیریها ده هاپلیس و معترضین زخمی شدند. مخالفین علاوه بر حمله به  ماشین های پلیس، بسیاری از ماشین های شخصی مسافران و شیشه های ساختمان های دولتی را شکسته و کانتینرها و موتور سیکلت ها را به آتش کشیدند.
ترک مجلس سنای اعضاء حزب اپوزیسیون علیه اجرای قانون ماده 245
اسلام آباد : اعضای حزب اپوزیسیون در روز جمعه علیه اجرای قانون ماده 245 که به پلیس و دولت اجازه دستگیری بدون حکم دادگاه میدهد ، مجلس سناء را ترک کردند.
رضا ربانی سناتور حزب مردمی پاکستان ( PPP) در مجلس سناء از دولت فدرال خواستار برگرداندن قانون ماده 245  در اسلام آباد شد. وی گفت: تمامی احزاب سیاسی از لایحه حفاظت پاکستان حمایت کردند پس چرا با اجرای قانون ماده 245، پایتخت کشور را به دست ارتش می سپارند. با نفاذ قانون حفاظت پاکستان دولت از قدرت بالایی برخوردار شده است. پس نباید قانون ماده 245 را عملی کند تا باعث مشکلات حقوق اساسی شهروندان نشود.
نواز شریف نخست وزیر پاکستان پس از ملاقات با سران احزاب سیاسی طرفدار و یا بی طرف در مصاحبه ای گفت : عمران خان خواسته هایی دارد که قابل مذاکره است اما من معنی انقلاب را نفهیدم . طاهر خان باید انقلابش را تفسیر کند . کشور دچار هرج ومرج شده . ارتش در حال مبارزه با تروریستها است و تحمل حرکتهای غیر دموکراتیک نیست. مملکت قانون دارد . احزاب باید قانون مدار باشند.
عمران خان در پاسخ به گفته های نخست وزیر اظهار داشت : 14 ماه به هر محکمه ای برای گرفتن حق رجوع کردم . همه مراحل قانونی را طی کردم به خواسته هی قانونی خود نرسیدم . تنها با کمک این مردم به خواسته هایمان خواهیم رسید . روز 14 آگوست روز سرنوشت سازی برای کشور است. ما هرگز مصالحه نخواهیم کرد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com