ادامه بحران در لاهور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 14 آذر 1394
بازدید : 143
نویسنده : جاذبه وب

ادامه بحران در لاهور

تاریخ: 20/05/1393

حزب عوامی پاکستان در تاریخ 19 مرداد ماه 1393 به احترام شهدای کشتار مادل تاون توسط پلیس و نیز شهیدای ارتش پاکستان در عملیات نظامی ضرب عضب، روز آگوست را به عنوان " شهدا" نامید . رهبر حزب از مردم سارسر پاکستان خواست در این روز در مادل تاون تجمع کرده و برای شهدا دعا بخوانند. اما دولت برای جلوگیری از تجمع تما راه هارا مسدود کرده و مقررات آمد وشد برقرار کرد. علاوه بر شخصیتهای برجسته سیاسی از جمله چوهدری شجاعت رئیس حزب مسلم لیگ ق، چوهدری پرویز الهی یکی از رهبران حزب مسلم لیگ ق، شیخ رشید رهبر حزب مسلم لیگ عوامی، رشید گودیل یکی از رهبران حزب جنبش متحد ملی (MQM)، علامه راجه ناصر عباس دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلیمن و علامه امین شهیدی ، محمود رشید رهبر اپوزیسیون مجلس شواری ایالت پنجاب، حامد رضا قادری رئیس حزب شورای اتحاد سنی و ...، جمع کثیری از حامیان و طرفداران حزب مردمی  پاکستان در این مراسم شرکت کردند و برای شهدای قرآن خوانی و دعا خوانی کردند.

علامه طاهرالقادری رئیس حزب عوامی پاکستان در خطاب با شرکت کنندگان "روز شهدا" گفت: من راهپیمائی برای انقلاب را همراه با عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان به سوی اسلام آباد اعلام می کنم و تا سرنگونی  دولت و پایان بخشیدن به ظلم آنها، به خانه بر نخواهیم گشت . دولت مصمم به قتل من است  و اگر آنها موفق به این عمل شدند، طرفداران حزب از برادران شریف انتقام خون مرا بگیرند. اگر مامور پلیسی به آنها حمله کند دست او را بشکنید. پیروزی انقلاب نزدیک است  . دولت ظلم را به انتها رسانده است ولی من به شما اطمینان می دهم که بساط ظلم و ظالم به زودی برچیده خواهد شد این فرموده رسول اکرم است . آمریکا و بریتانیا نیز بعد از قربانی های طولانی مدت آزادی کسب کردند . انقلاب آسان محقق نخواهد شد  برای انقلاب باید قربانی بدهیم.

وی در ادامه افزود: دولت طرفداران حزب مردمی پاکستان را محاصره کرده و از رساندن آذوقه به مردم جلوگیری می کند. من هم به خانواده خود گفتم که تا وقتی که مردم غذا نخورند من هم چیزی نخواهم خورد. من تا پیروزی انقلاب یا شهادت می جنگم. من انقلاب را برای خود  نمی خواهم، این انقلاب برای مردم فقیراست . آیا شما حاضرید با من تا سه روز در اینجا بمانید؟ اگر کسی خواست صحنه را ترک کند ، سد راه وی نخواهیم شد. وی افزود که دولت پرونده قتل 14 شهید و 90 زخمی  حادثه مادل تاون را ثبت  نمی کند، در حالیکه هر روز علیه من پرونده   شورش و قتل و... تشکیل میدهد . حکمرانانی که مرا قاتل و تروریست معرفی می کنند در حقیقت خودشان تروریست و قاتل هستند. من از حامیان خود می خواهم که تا پیروزی یا شهادت این محل را ترک نکنند. دولت بیش از 25 هزارنفر از طرفداران حزب را بازداشت و بیش از 5 هزار نفر زخمی کرده است و هزاران نفر دیگر ناپدید شده اند . قصاص با انتقام فرق دارد. ما به قصاص از راه قانون اساسی و عدالت اعتقاد داریم. آزادی سیاسی بدون آزادی اقتصادی بی معنی است. وی گفت تا سه روز در اینجا خواهیم ماند و پس از سه روز به عمران خان در اسلام آباد می پیوندیم .

  • شیخ رشید رئیس حزب مسلم لیگ عوامی گفت: جوش و خروشی  که در اینجا مشاهده شد ثابت کرد که شهید پیروز می شود و قاتل سرنگون. تمامی سیاستمدارانی  که با نواز شریف نخست وزیر پاکستان هستند قبل از 14 اوت تصمیم خود را بگیرند.
  • میان محمود الرشید رئیس حزب اپوزیسیون مجلس شورای ایالت پنجاب گفت: دولت باید به هر قیمتی به خانه خود برگردد.
  • رشید گودیل یکی از رهبران حزب جنبش ملی(MQM) و نماینده مجلس ملی گفت: راهپیمائی حق مسلم تمامی احزاب سیاسی است ولی دولت ظالم این حق را از مردم گرفته است . ما به صلح و نظام جمهوری اعتقاد داریم.
  • حامد رضا قادری رئیس حزب شورای اتحاد سنی گفت: خون شهدای حادثه مادل تاون ما مسئول ساخته است تا به هر قیمتی که باشد، قاتلان را به کیفر اعمالشان برسانیم.
  • راجه ناصر عباس دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلیمن گفت: دولت با ظلم و ستم خود بر ملت پاکستان ثابت کرده است که آنها دیکتاتور هستند. بعد از راهپیمائی انقلاب حکمرانان راهی برای فرار نخواهند داشت.

 

بر اساس گزارش های منشتر شده در رسانه های پاکستان، طی دو شبانه روز گذشته، در جریان درگیری های میان هواداران طاهرالقدری و نیروهای پلیس در شهر لاهور، دست کم سه نفر از نیروهای پلیس کشته و بیش از یکصد نفر مجروح شده اند.

از طرفی دولت پاکستان طاهر القادری را مسئول کشته شدن این افراد دانسته است. برخی ناظران سیاسی می گویند این احتمال وجود دارد که در چند روز باقیمانده تا برگزاری تظاهرات گسترده ضد دولتی در اسلام آباد، دولت پاکستان با تنظیم شکایتی علیه طاهرالقادری به اتهام نقش داشتن  در قتل نیروهای پلیس و ایجاد  ناآرامی در لاهور، او را دستگیر کند  تا از این طریق مانع متحد شدن مخالفین دولت گردد.

دولت نواز شریف اگرچه بارها اعلام کرده است که تظاهرات و اقدامات مخالفان تهدیدی برای حیات این دولت محسوب نمی شود، اما به شدت نگران است و تدابیر امنیتی و محدودیت های نسبتا شدیدی را در شهرهای اسلام آباد و راولپندی به اجرا گذاشته است تا شاید بتواند از تظاهرات مخالفان جلوگیری کند.

دولت اسلام آباد تا به امروز هیچ گونه مجوزی برای گردهمایی بزرگ در اسلام آباد  صادر نکرده و از مخالفان خود خواسته است بجای به آشوب کشیدن فضای سیاسی و امنیتی کشور، پای میز مذاکره با نخست وزیر حاضر شوند و مسایل خود را از طریق گفت و گو حل و فصل کنند.نخست وزیر در مصاحبه ای گفت مطالبات عمران خان قابل مذاکره است و ما آمادگی مذاکره داریم.

 شهباز شریف سر مزیر پنجاب لحظاتی قبل در مصاحبه تلویزیونی با حالتی مضطرب  گفت :عمران خان به ما رحم نمی کنی به مردم رحم کن من در برابر مردم قول می دهم که در باره  تمام خواسته هایت با نخست وزیر مذاکره کنم.او ملتمسانه گفت : عمران خان حرکت به سوی اسلام آباد را متوقف کن من شخصا به خانه ات خواهم آمد ، بگذار کشور راه ترقی و پیشرفت را ادامه دهد. مردم از این کشمکشها صدمه می بینند.

طبق گزارش روزنامه اکسپرس عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف گفت: از تصمیم و شرکت علامه طاهرالقادری رئیس حزب عوامی پاکستان در راهپیمائی آزادی استقبال می کنم . ما از تمامی احزاب سیاسی دعوت می کنیم در این گردهمایی عظیم و راهپیمائی روز آزادی که به هر قیمت برگزار می شود شرکت کنند. ما برای خاتمه دولت پادشاهی به سوی اسلام آباد حرکت خواهیم کرد و با عزم پایان بخشیدن به عمر این  دولت و بنیان گذاری جمهوری واقعی این حرکت را آغاز کردیم .

ما با دولت مذاکره نخواهیم کردو تنها به استعفای دولت مرکزی و پنجاب می اندیشیم.

عمران خان دقایقی پیش برای ملاقات با دکتر طاهر القادری و سران احزاب مخالف وارد لاهور شد و مورد استقبال هزاران نفر از طرفدارانش قرار گرفت. او در میان انبوه مردم سخنرانی کرد.

پرویز مشرف که تا کنون به دنبال راهی برای خروج از کشور بود امروز در مصاحبه ای گفت من در پاکستان می مانم و در همین جا می میرم . من هرگز از کشور خارج نخواهم شد. پس از این مصاحبه شایع شد که ممکن است مشرف بار دیگر به قدرت برگردد.

ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش نیز پس از نشست اضطراری با فرماندهان ارتش اظهار داشت وضع کشور بحرانی است.

منابع: جراید محلی پاکستان




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com