آخرین تحولات پاکستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 14 آذر 1394
بازدید : 150
نویسنده : جاذبه وب

آخرین اخبار از تحولات پاکستان

اخبار مرداد 1393

اخبار 24 مرداد

روزنامه اکسپرس:

  •  عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف طی سخنانی خطاب به شرکت کنندگان در راهپیمایی آزادی که روز گذشته از لاهور به سوی اسلام آباد برگزار شد گفت من برای عزل نواز شریف نخست وزیر پاکستان عازم اسلام آباد شده ام. کمیسیون انتخابات باید قبل از ورود من به اسلام آباد استعفا بدهد. من پس از پیروزی در مسابقه سیاسی به لاهور بر می گردم و هدف من برقراری دموکراسی واقعی و تشکیل پاکستان نوین است.

در عین حال راهپیمایی انقلاب حزب تحریک عوامی که به رهبری  طاهرالقادری رئیس این حزب نیز از لاهور به سوی اسلام آباد حرکت کرده و در این راهپیمایی شورای اتحاد سنی و مجلس وحدت مسلمین نیز شرکت کرده اند. طاهرالقادری رئیس حزب تحریک عوامی طی سخنانی گفت: هیچکس نباید برداشته شدن موانع از مسیر ما را معامله با دولت بداند. من آرزو داشتم که حزب تحریک انصاف و تحریک عوامی با هم از لاهور به سوی اسلام آباد حرکت کنند ولی من از عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف گله ای ندارم. من برای احیای حقوق مردم و خاتمه فساد و اصلاح نظام اداری قیام کرده ام. راهپیمایی ما برای احیای دموکراسی در کشور است و برای تشکیل حکومت نیست. اگر در نتیجه اقدام من دولت نظامی تشکیل شود، من با آن مخالفت می کنم.

  • دادگاه عالی لاهور در حکم خود در خصوص راهپیمایی های حزب تحریک انصاف و تحریک عوامی اعلام کرده تقاضاهای عمران خان و طاهرالقادری مغایر با قانون اساسی کشور هستند و هر دو سیاستمدار در صورت نقض قانون اساسی می توانند مورد محاکمه قرار بگیرند.
  • چوهدری محمد سرور استاندار ایالت پنجاب گت اگرچه دولت به طاهرالقادری رئیس حزب تحریک عوامی و عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف اجازه راهپیمایی داده ولی این مجوز مطلق نیست بلکه مشروط است. نقش دکتر عشرت العباد استاندار ایالت سند و الطاف حسین رئیس حزب جنبش متحده قومی در ایجاد توافق بین دولت و عمران خان و طاهرالقادری شایسته تحسین است.
  • فضل الرحمان رئیس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان گفت اگر در نتیجه راهپیمایی ها به دموکراسی آسیبی برسد، هیچکس مصون نخواهد ماند. گروههای سیاسی باید برای وکالت مردم احترام قائل شوند. فعلا امکان تشکیل حکومت نظامی یا انتخابات میان مدت وجود ندارد.
  • دکتر مجاهد کامران رئیس دانشگاه پنجاب گفت روز ملی استقلال یعنی اینکه  ما برای پیشرفت و و توسعه بیشتر فعالیت کنیم.
  • سراج الحق امیر جماعت اسلامی گفت ما برای حل بحران سیاسی پیشنهادات خود را به طرفین ارائه داده ایم. پاکستان بیش از این نمی تواند متحمل کودتای نظامی شود. ما اکنون برای حل بحران سیاسی گزینه ای جز مذاکرات نداریم.
  • پرویز الهی یکی از رهبران حزب مسلم لیگ قائد اعظم در راهپیمایی حزب تحریک عوامی گفت ما برای تبدیل کردن کشور به پاکستان مورد نظر قائد اعظم محمد علی جناح وارد صحنه شده ایم لذا بر تمامی دوستداران کشور واجب است که در راهپیمایی ما شرکت کنند. ما برای برگزاری راهپیمایی هرگز با دولت وارد معامله نشده ایم واین شیوه حزب مسلم لیگ نواز است.

روزنامه دنیا:

  • خواجه سعد رفیق وزیر راه آهن گفت چنانچه دولت از راهپیمایی های اپوزسیون بیمناک بود هرگز به کسی اجازه آن نمی داد. اکنون دولت هرگونه موانع را از مسیر آنها برداشته است لذا هر کدام از آنها باید یک میلیون نفر در اسلام آباد جمع کنند.

روزنامه جنگ:

  • راجه ناصر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت مسلمین گفت هدف از شرکت در راهپیمایی انقلاب حزب تحریک عوامی اجرای قانون اساسی در کشور است. ما 22 هزار کشته داده ایم ولی پیام ما صلح و آشتی است.

روزنامه انصاف:

  • ساجد نقوی رهبر شورای علمای شیعه ضمن اعلام عدم ارتباط خود با راهپیمایی های انقلاب و آزادی گفت گروههای سیاسی باید اختلافات خود را از طریق مذاکره حل و فصل کنند.

اخبار 25 مرداد

روزنامه انصاف:

  •  عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف پس از سفر دو روزه نهایتا به مقصد خود در اسلام آباد رسید. این راهپیمایی در طول مسیر خود فقط در گوجرانواله با مشکل مواجه شد. زمانی که اعضا و هواداران حزب مسلم لیگ نواز در پی توهین به تابلوی تصویر رهبران گروه حزب مسلم لیگ نواز عصبانی شده و کانتینری که رهبری حزب تحریک انصاف حمل می کرد  را سنگباران کردند. در این درگیری تعدادی از طرفین زخمی و شیشه های ماشین ها شکسته شد و عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف مجبور شد سوار خودرو زره ای شود. اعضای حزب مسلم لیگ نواز که راهپیمایی حزب تحریک انصاف را مورد حمله قرار داند به دستور شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب خود را به پلیس تحویل دادند.
  • طاهرالقادری رئیس حزب تحریک عوامی گفت دولت ایالت پنجاب برای انجام حملات به راهپیمایی حزب تحریک عوامی به تروریست ها پول داده است ولی اعضای حزب عوامی باید نظم خود را حفظ کنند و از نشان دادن واکنش منفی خودداری نمایند. راهپیمایی ما از نظر شرکت مردم بزرگترین حرکت دست جمعی در طول تاریخ پاکستان است. ما حکمرانان را وادار به تسلیم در برابر خود می کنیم. انقلاب از ما تقاضای قصاص خون شهدا کرده است.
  • شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب گفت ناکامی سرنوشت راهپیمایی حزب تحریک انصاف است. اعضای حزب مسلم لیگ نواز باید آرامش خود را حفظ کنند و از نشان دادن واکنش منفی در مقابل اقدامات تحریک کننده حزب تحریک انصاف خودداری نمایند. من حادثه گوجرانواله ( درگیری اعضای حزب تحریک انصاف و حزب مسلم لیگ نواز) را به شدت محکوم می کنم و به هیچکس اجازه بازی با صلح و آرامش نمی دهم. تقاضای حزب تحریک انصاف برای استعفای نخست وزیر یا برگزاری انتخابات میان مدت غیر قابل قبول است. مردم راهپیمایی عمران خان را رد کرده اند.
  • سراج الحق امیر جماعت اسلامی برای نجات از بحران سیاسی حاکم به دولت و عمران خان پیشنهاد مذاکرات مستقیم ارائه داده و اعلام کرده است که طرفین باید اختلافات خود را بر اساس قانون اساسی حل و فصل نمایند. بعضی از سیاستمداران منتظر درگیری دولت و حزب تحریک انصاف هستند تا منافع سیاسی خود را بدست بیاورند. بنابر این طرفین باید سعه صدر نشان بدهند.
  • عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف : من تا پیروزی در این جنگ استراحت نمی کنم و خاتمه استبداد را با چشمان خود می بینم. ما برای براندازی دولت از قدرت کافی برخوردار هستیم. ما آرام هستیم و آرام خواهیم ماند ولی دولت قلدری خود را رها نکرده است. آزادی واقعی منوط به دموکراسی واقعی است. دولت برای ناکام ساختن راهپیمایی ما به حربه های ننگین متوسل شد.
  • لیاقت بلوچ دبیر کل جماعت اسلامی در کنفرانس کلیه احزاب در لاهور گفت رهبران امت اسلامی باید متحده شده و فلسطینی های مظلوم را از ظلم اسرائیل نجات دهند. جماعت اسلامی در تاریخ 17 اوت برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه در کراچی راهپیمایی می کند.
  • رانا مشهود احمد خان وزیر قانون دولت ایالت پنجاب : تحریک انصاف در نتیجه ناکامی راهپیمایی خود تعادل روانی خود را از دست داده است. حادثه گوجرانواله ( درگیری اعضای حزب تحریک انصاف و حزب مسلم لیگ نواز) تاسف انگیز است ولی رهبران تحریک انصاف باید در گزینش کلمات محتاط باشند.
  • شیخ رشید رئیس حزب مسلم لیگ عوامی گفت اخلالگران در گوجرانواله کانتینر عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف را مورد هدف تیراندازی قرار دادند . مداخله ارتش ضروری است.

اخبار 26 مرداد

روزنامه نوای وقت:

  • جواد حامد مدیر موسسه منهاج القرآن در یکی از دادگاههای لاهور علیه 21 نفر از جمله نخست وزیر پاکستان و سروزیر ایالت پنجاب تشکیل  پرونده داده و در درخواست خود ادعا کرد که حادثه مادل تاون ( درگیری پلیس و اعضای حزب تحریک عوامی) بنا به دستور سران ارشد حزب مسلم لیگ نواز صورت گرفته که در نتیجه آن افراد متعددی جان خود را از دست داده و بسیاری از اعضای حزب تحریک عوامی زخمی شدند.

منصور الرحمان وکیل منهاج القرآن گفت پلیس در خصوص حادثه مادل تاون پرونده ای ثبت کرده که غیرقانونی می باشد.

دادگاه پس از شنیدن دلایل وکلا ، پرونده ثبت شده در خصوص حادثه مادل تاون را فاقد اعتبار خواند زیرا در آن پرونده از کشته و یا زخمی شدن افراد ذکری نشده و به مسئول مرکز انتظامات پلیس فیصل تاون لاهور دستور داد که بنا به درخواست موسسه منهاج القرآن،  پرونده  مزبور را ثبت کرده و تحقیق نماید.

منهاج القرآن در درخواست خود خواسته است که علیه نواز شریف نخست وزیر پاکستان، شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب، چوهدری نثار وزیر کشور ،خواجه سعد رفیق وزیر راه آهن، خواجه آصف وزیر دفاع، پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی و رسانه های پاکستان، عابد شیر علی معاون وزارت آب و برق ،حمزه شهباز یکی از مسئولین حزب مسلم لیگ نواز و نماینده مجلس ملی ،رانا ثناءا... وزیر قانون سابق ایالت پنجاب، دکتر توقیر شاه رئیس دفتر سابق سروزیر ایالت پنجاب، شفیق گجر رئیس پلیس سابق لاهور و.... ثبت پرونده شود.

پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی و رسانه های پاکستان گفت دادگاه لاهور دستور ثبت پرونده علیه نواز شریف  نخست وزیر پاکستان و شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب را صادر نکرده است.

بنا به گزارش منابع موثق ، دولت تصمیم گرفته است حکم دادگاه را در دادگاه عالی لاهور به چالش بکشد و در این راستا فردا به دادگاه عالی مراجعه خواهد کرد و در درخواست خود موضع گیری خواهد نمود که برای هیچ حادثه ای نمی توان دو پرونده ثبت کرد.

خواجه سعد رفیق وزیر راه آهن پاکستان گفت که به طور شخصی علیه این حکم به دادگاه عالی مراجعه خواهم کرد.

  • نظرات وکلا و کارشناسان حقوقی نسبت به حکم دادگاه جهت ثبت پرونده علیه نخست وزیر پاکستان و سروزیر ایالت پنجاب:

-                     آ.ک. دوگر یکی از وکلای ارشد گفت پلیس بنا به دستور دادگاه در قادربه طرح شکایت  نیست   ولی طرفین برای دادرسی می توانند به دادگاه عالی مراجعه کنند.

-                     دکتر عبدالباسط یکی دیگر از وکلای ارشد گفت می توان علیه نخست وزیر پاکستان و سروزیر ایالت ثبت پرونده کرد ولی تا زمانی که نامبردگان  در مقام  فعلی خود

 می باشند، نمی توان آنها را به دادگاه احضار کرد.

-                     آفتاب باجوه یکی از کارشناسان حقوقی گفت دادگاه مطابق با قانون دستور ثبت پرونده صادر کرده و قانون ثبت پرونده دوم علیه یک حادثه نیز واضح است و در این راستا مثال هایی نیز وجود دارند.

  • چوهدری محمد سرور استاندار ایالت پنجاب پس از ملاقات با سراج الحق امیر جماعت اسلامی در منصوره طی کنفرانس مطبوعاتی در لاهور گفت ملت خواستار اصلاحات در سیستم برگزاری انتخابات در کشور است. نیروهای مسلح پاکستان نیز مخالف تغییر و تحول غیر قانونی در پاکستان هستند.  در خصوص تقاضاهای عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف و طاهرالقادری رئیس حزب تحریک عوامی، تقاضاهایی که مطابق با قانون هستند پذیرفته می شوند. همه احزاب برای حفظ دموکراسی در کشور متحد هستند.

سراج الحق امیر جماعت اسلامی گفت 10 تقاضای طاهرالقادری به هیچ عنوان ماورای قانون نیستند. امیدواریم که ما از این بحران نجات یافته و دموکراسی در کشور برقرار گردد. جماعت اسلامی نیز در خصوص تقلب در انتخابات سال گذشته نگرانی هایی دارد و وزرای دولت فدرال باید نسبت به بیانیه های خود بازنگری کنند. نباید دست به اقدامی زد که بجای حل بحران موجب تشدید تنش در کشور شود.

روزنامه اکسپرس:

  • ساجد میر رئیس حزب جمعیت مرکزی اهل حدیث گفت چنانچه امروز پارلمان و قانون اساسی کشور زیر پا گذاشته شود، هرگز در کشور ثبات و دموکراسی برقرار نخواهد شد. تقاضاهای عمران خان و طاهرالقادری غیر قانونی هستند. در برابر هرگونه فتنه جویی مقاومت خواهیم کرد.
  • یوسف رضا گیلانی نخست وزیر اسبق پاکستان گفت تقاضای  استعفای نخست وزیر غیر قانونی نیست. دولت با هدر دادن زمان، اوضاع را تا جایی رسانده که مردم وارد خیابانها شده اند. حکمرانان می بایستی با پذیرش مسئولیت حادثه مادل تاون ( درگیری پلیس و اعضا و هواداران حزب تحریک عوامی) استعفا می دادند.
  • پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی و رسانه های پاکستان گفت تقاضاهای عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف و طاهرالقادری رئیس حزب تحریک عوامی غیرقانونی هستند. پاکستان کشور بی قانون نیست که ده هزار نفر با تجمع از نخست وزیر انتخاب شده درخواست استعفا کنند.
  • بنا به درخواست سراج الحق امیر جماعت اسلامی فردا ( دوشنبه) روز فلسطین در سطح ملی برگزار میگرددو در کراچی راهپیمایی میلیونی غزه نیز برگزار خواهد شد.

اخبار 27 مرداد

روزنامه سی 42:

  • دانشگاه جی سی لاهور برای آموزش زبان چینی تصمیم گرفت که مرکز فرهنگی چینی را با هزینه 30 میلیون روپیه تاسیس کند که در آن مدرک کارشناسی، پیش دکتری و دکتری اعطا می شود. سازمان آموزش عالی جهت گسترش روابط پاکستان و چین در دانشگاه دولتی ایالت پنجاب تصمیم به آموزش زبان چینی گرفت.  

روزنامه نوای وقت:

  • شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب گفت عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف سیاست اعتراض آمیز را تست کرد و مردم این سیاست را رد کردند. چنانچه عمران خان می خواهد در نظام سیاسی پاکستان زنده بماند باید روش سیاسی اتخاذ کند. عمران خان باید سیاست اعتراض آمیز خود را مورد بازنگری قرار دهد. در حقیقت راهپیمایی عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف در لاهور ناکام شده بود و به علت اینکه وی سالروز استقلال را به مناقشه تبدیل کرد، او را رد کردند. مذاکرات بهترین راه حل اختلافات سیاسی است.
  • چوهدری نثار وزیر کشور پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی گفت دولت برای مذاکره با عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف و طاهرالقادری رئیس حزب تحریک عوامی دو کمیته تشکیل داده است. کمیته های مذکور امروز به طور رسمی مذاکره با احزاب مذکور را آغاز می کنند. رهبران همه احزاب سیاسی در این کمیته ها حضور خواهند داشت. نافرمانی مدنی غیر قابل پذیرش است. بین دولت و ارتش روابط حسنه وجود دارد.
  • بنا به گزارش منابع موثق، در خصوص راهپیمایی های عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف و طاهر القادری رئیس حزب تحریک عوامی اجلاس مهمی تحت سرپرستی نواز شریف نخست وزیر در اسلام آباد برگزار شد و در این اجلاس تصمیم گرفته شد که بحران کنونی  از طریق سیاسی حل و فصل شود.
  • نواز شریف نخست وزیر پاکستان در لاهور گفت ما به حکمرانی قانون یقین داریم. ما در چارچوب قانون اساسی آماده مذاکرات با تظاهرات کنندگان هستیم. به تلاش های خود جهت حل بحران سیاسی ادامه می دهیم. اکنون همه احزاب جمهوری خواه متحد شده اند.
  • همچنین روز گذشته نواز شریف نخست وزیر پاکستان در منطقه رائیوند لاهور با شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب ملاقات و در خصوص تقاضاهای حزب تحریک انصاف و تحریک عوامی تبادل نظر کرد. نامبردگان در این ملاقات با توافق رسیدند که این موضوع را با روش سیاسی حل و فصل کنند.
  • چوهدری شجاعت حسین و پرویز الهی سران حزب مسلم لیگ قائد اعظم گفتند دولت دارای فرصت نهایی است که اوضاع را  کنترل کند و نواز شریف استعفا دهد. هیچ راهی بجز  این وجود ندارد. مردم خواستار آزادی و انقلاب هستند لذا عقب نشینی نخواهند کرد. بین حزب تحریک انصاف و تحریک عوامی ارتباط برقرار می باشد و اگر این دو حزب متحد شدند، هیچ کس نمی تواند اوضاع را کنترل کند. دولت با ما و طاهر القادری  رئیس حزب تحریک عوامی ارتباط برقرار نکرده است. همه احزاب اپوزسیون به توافق رسیده اند که نواز شریف نخست وزیر باید استعفا دهد.

روزنامه انصاف:

  •  تلاش های رهبران سیاسی برای حل بحران سیاسی کشور  از طریق مذاکره ادامه دارد. در این راستا خواجه سعد رفیق وزیر راه آهن پاکستان با الطاف حسین رئیس حزب جنبش متحده قومی و چوهدری محمد سرور استاندار ایالت پنجاب با عشرت العباد استاندار ایالت سند ارتباط برقرار کرده و  در خصوص وضعیت کنونی کشور تبادل نظر کردند.
  • مولانا سمیع الحق رئیس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع گفت امکان دارد به دلیل لج بازی حزب تحریک انصاف و تحریک عوامی بساط دموکراسی در کشور برچیده شود. دولت و اپوزسیون باید از طریق مذاکره مسایل را حل کنند. قدرت های ضد پاکستان علیه دموکراسی توطئه می کنند و در این وضعیت اگر حزب تحریک انصاف و تحریک عوامی به همین طریق به لج بازی خود ادامه دهند امکان دارد بساط دموکراسی در کشور برچیده شود.

روزنامه جنگ:

  • روز گذشته انجمن طلاب جمعیت اسلامی وابسته به جماعت اسلامی به منظور اعلام همبستگی با فلسطین در لاهور راهپیمایی برگزار کرد. مدثر احمد شاه دبیر کل انجمن مذکور در این راهپیمایی گفت جنایت اسرائیل باید در سطح جهانی مورد تحقیقات قرار بگیرند. اسرائیل دست به کشتار عمومی فلسطینی ها زده است و می بایست تحریم شود.
  • سناتور اعتزاز احسن یکی از مسئولین حزب مردم گفت عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف و طاهر القادری رئیس حزب تحریک عوامی دارای اراده های خطرناک هستند و هر دو با ترس اینکه مبادا راهپیمایی های شان با شکست مواجه شود به دنبال راه فرار هستند. ممکن نیست بدون حمایت قدرت سوم کسی به دولت ضرب الاجل بدهد.

روزنامه دنیا:

  • ژنرال های سابق ارتش پاکستان گفتند که نخست وزیر پاکستان با ترس از اعتراض استعفا نخواهد داد ولی اگر خونریزی صورت بگیرد، ارتش مداخله خواهد کرد. ژنرال اسلم بیگ فرمانده اسبق کل ارتش پاکستان گفت  در ارتش آموزش داده می شود که در جنگ و نبرد، ابتدا لایحه عمل  تهیه شده و اهداف آن مشخص شود. با مشاهده راهپیمایی عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف می توان حدس زد که این راهپیمایی قبل از درگیری سیاسی  به سوی شکست پیش می رود.

حمید گل رئیس اسبق سرویس اطلاعاتی ائی.اس.ائی گفت  نخست وزیر پاکستان در صدد نزدیک شدن به ارتش است ولی برخی از نهادها عصبانی هستند. نبرد اصلی در خصوص استراتژیک سیاسی است. نواز شریف در سخنرانی خود در مزار ضیاءالحق گفته بود که  نهضت را ادامه می دهد ولی اکنون او حرفهای عجیب می زند. دولت سیاست طولانی مدت تهیه نمی کند بلکه نهادهای دفاعی این کار را انجام می دهند و اگر آنها دست به این اقدام بزنند بهتر خواهد بود.

اخبار 28 مرداد

روزنامه اکسپرس:

  • تجار و صنعتگران پاکستان تقاضای عمران خان مبنی بر نافرمانی مدنی علیه دولت را رد کردند.

زکرّیا عثمان رئیس فدراسیون اتاق های صنایع و بازرگانی پاکستان گفت با چنین اقداماتی کشور به لحاظ اقتصادی نابود می شود.

سهیل لاشاری رئیس اتاق صنایع و بازرگانی لاهور گفت تقاضای عمران خان
توطئه ای جهت بی ثبات ساختن کشور است.

اتحادیه تجار کراچی اعلام نمود نافرمانی مدنی باعث افزایش بیکاری می شود.

رئیس اتاق صنایع و بازرگانی ایالت خیبرپختونخوا گفت با این اقدام چرخ صنعت پاکستان تعطیل می شود.

  • حرکت صراط مستقیم که به رهبری محمد اشرف آصف جلالی فعالیت می کند، اعلام کرده است که امروز به منظور اعلام همبستگی با فلسطینی ها و تقبیح اسرائیل اشغالگر از کانون مطبوعات لاهور تا ساختمان مجلس ایالت پنجاب راهپیمایی برگزار می کند.
  • عبدالغفور حیدری دبیر کل حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان گفت اعلام نافرمانی مدنی توسط عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف جزو برنامه های افزایش فشار بر دولت است. عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف و طاهرالقادری رئیس حزب تحریک عوامی در پی ایجاد هرج و مرج در کشور هستند.

اخبار 29 مرداد

روزنامه اکسپرس:

  • شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب گفت گفت ملت ثابت کرد که تقاضاهای غیر قانونی آشوبگران را تایید نمی کند. آشوبگران نباید انتقام ناکامی تحصن خود را از پاکستان بگیرند. وجود ما منوط به وجود پاکستان است.
  • سید وسیم اختر رهبر پارلمانی حزب جماعت اسلامی: دولت باید حاکمیت قانون را تضمین نماید. با سیاست های ناقص حکمرانان ،نظام جمهوری در خطر افتاده است.
  • امیر بهتی قاضی دادگاه عالی لاهور بنا به درخواست منتشر کردن گزارش تحقیقات سانحه مادل تاون (درگیری پلیس و اعضای پلیس) از دولت ایالت پنجاب خواست در این راستا تا تاریخ 25 اوت پاسخ خود را ارائه دهد.

وکیل زبیر نیازی یکی از رهبران حزب تحریک انصاف افسران دولت پنجاب  را مسئول تاخیر در منتشر کردن گزارش فوق الذکر خواند.

  • دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم در گوجرانواله با صدور دستور بازداشت 72 عضو حزب تحریک عوامی از جمله طاهرالقادری رئیس این حزب به اتهام حمله به پلیس در گوجرانواله که در نتیجه آن 61 مامور پلیس زخمی شدند به پلیس دستور داد که نامبردگان را در تاریخ 23 اوت در برابر این دادگاه حاضر نماید.
  • منظور وتو رئیس حزب مردم در ایالت پنجاب گفت شرایط حاکم ایجاب می کند که دولت و اپوزسیون عاقلانه عمل کنند. دولت باید تقاضاهای حزب تحریک انصاف و تحریک عوامی را به طور جدی مورد بررسی قرار دهد.
  • روز گذشته اجلاس اضطراری کانونهای وکلا دادگستری برگزار شد و آنها در این اجلاس به  اتفاق آرا اعلام کردند که به هیچ عنوان هیچگونه اقدام غیرقانونی را مورد تایید قرار نخواهند داد و در صورت تشکیل حکومت نظامی در مقابل آن خواهند ایستاد.

روزنامه دنیا:

  • پرویز الهی رئیس حزب مسلم لیگ قائد اعظم در ایالت پنجاب گفت حضور گسترده مردم در اسلام آباد بیانگر آن است که پیروزی ما نزدیک می باشد. حکمرانان ستمگر توان مقابله با مردم ندارند. تحول سیاسی قطعی است. اتحاد حزب تحریک انصاف و تحریک عوامی از الطاف الهی است.

روزنامه جنگ:

  • روز گذشته اعضای مجلس وحدت مسلمین و شورای اتحاد سنی برای اعلام حمایت از راهپیمایی انقلاب روبروی کانون مطبوعات لاهور تظاهرات برگزار کردند و برای یک ساعت در آنجا تحصن کردند. همچنین آنها خواستار استعفای نواز شریف نخست وزیر و شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب شدند.

اخبار 30 مرداد

روزنامه اکسپرس:

  • شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب گفت هیچ یک از پاکستانهای وطن پرست نمی تواند ملت را برای حمله به ساختمان مجلس تحریک کند. حرکت عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف به سوی ساختمان مجلس پس از دادن تعهد به دولت، یک انحراف دیگر عمران خان از قول خود است. قصد حمله به مجلس به منزله حمله به قانون اساسی کشور محسوب می شود. ارتش در عملیات نظامی علیه تروریست ها با موفقیت پیش می رود.
  • سید وسیم اختر رهبر پارلمانی حزب جماعت اسلامی: اسرائیل بنا به خواسته آمریکا به قتل عام فلسطینی ها پرداخته است. کشورهای مدعی قهرمانی حقوق بشر، سازمانهای غیر دولتی و سازمان ملل در مقابل اسرائیل کر و لال شده اند.
  • محمد احمد لودیانوی رئیس گروه اهل سنت و الجماعت ( سپاه صحابه): دولت باید مذاکرات نتیجه بخش را قطعی بسازد و تمامی تقاضاهای مثبت عمران خان به ویژه اصلاحات در سیستم برگزاری انتخابات در کشور را بپذیرد.
  • طاهر محمود اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان گفت ما به کسی اجازه گروگانگیری نخست وزیر را نمی دهیم. طاهرالقادری باید سیاست لجبازی را رها کرده و بر زنان و دختران ملت رحم کند.
  • مجمع علمای حرکت سنی ضمن ابراز مخالفت شدید با سیاست رقص و موسیقی عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف گفت با رقص و موسیقی مبانی عقیدتی پاکستان سست و هویت اسلامی پاکستانی خدشه دار شده است.
  • "آئی.ای. رحمان" رئیس کمیسیون حقوق بشر در پاکستان : تغییر نظام سیاسی با زور غیر ممکن است. دموکراسی در سال 2008 در پاکستان برقرار شد ولی قدرتهای ضد دموکراسی مجددا برای خاتمه آَن به توطئه پرداخته اند.  محاصره  پارلمان مغایر با شیوه دموکراسی است.

روزنامه جنگ:

روزنامه نئی بات:

  • روز گذشته تعدادی از حامیان حزب مسلم لیگ نواز روبروی اقامتگاه شاه محمود قریشی قائم مقام حزب تحریک انصاف در مولتان تظاهرات برگزار کردند و در مقابل درب ورودی آن ازدحام کردند. شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب ضمن محکوم کردن این حرکت، دستور تحقیق و اقدام علیه مقصران را صادر کرد.
  • رانا مشهود احمد خان وزیر قانون ایالت پنجاب گفت تا امشب نتیجه تحصن عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف و طاهرالقادری رئیس حزب تحریک عوامی آشکار خواهد شد. قانون اساسی کشور برای هر کشوری محترم می باشد. دولت به هیچ کس اجازه بی احترامی به قانون اساسی کشور نمی دهد.



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com