این است فرزند مکتب آقا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 13 آذر 1394
بازدید : 122
نویسنده : جاذبه وب

رييس‌جمهور كشورمان عصر پنج‌شنبه به وقت محلي در شصت و پنجمين اجلاس مجمع عمومي سران سازمان ملل متحد پيشنهاد كرد سال 2011 به عنوان سال خلع سلاح اتمي "انرژي هسته‌اي براي همه و سلاح هسته‌اي براي هيچ كس" نام‌گذاري شود. وي هم‌چنين از مجمع عمومي سازمان ملل خواست در مدت يك‌سال نسبت به اصلاح و نهايي كردن ساختار سازمان ملل اقدام كند.

در اوايل سخنراني رئيس‌جمهور كشورمان، پس از آنكه وي به بيان احتمالات در مورد حادثه 11 سپتامبر پرداخت، هيئت امريكايي نشست را ترك كرد.

متن كامل سخنراني دكتر محمود احمدي‌نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله رب العالمين و الصلوة و السلام علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين و علي جميع الانبياء والمرسلين

سلام و صلوات خداوند بر پيامبران الهي به ويژه پيامبر بزرگ اسلام و اهل بيت مطهر و ياران برگزيده‌اش و بر تمام پيامبران الهي

اللهم عجل لوليك الفرج و العافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

اي خداي بزرگ در ظهور وليت كه همراه با سلامتي و پيروزي باشد تعجيل كن و ما را از بهترين ياران و حاميان او و فداكاران در راهش قرار بده

جناب آقاي رييس، همكاران محترم

خداوند بزرگ را سپاسگزارم كه بار ديگر فرصت حضور در اين مجمع جهاني را عنايت فرمود. ابتدا ياد جانباختگان سيل مهيب پاكستان را گرامي داشته و با بازماندگان و دولت و ملت پاكستان ابراز همدردي مي‌كنم . از همگان دعوت مي‌كنم كه بعنوان يك وظيفه انساني به ياري همنوعان خود بشتابند.

در سالهاي گذشته پيرامون برخي از اميدها و نگراني‌ها، از بحران‌هاي خانواده، امنيت، كرامت انساني، اقتصاد و آب و هوا و از اميد به عدالت و صلح پايدار با شما سخن گفتم.

اينك كه نظام سرمايه‌داري و مديريت موجود جهاني پس از حدود يكصد سال حاكميت، به پايان راه رسيده و از ارائه پاسخ مناسب به نيازهاي جامعه درمانده شده است، تلاش مي‌كنم با نگاهي به دو عامل اصلي اين ناكامي، برخي از مشخصات نظم مناسب آينده را ترسيم كنم.

الف : عامل نگرش‌ها و اعتقادات

مي‌دانيد كه پيامبران الهي مأموريت داشته‌اند تا همگان را به يگانه‌پرستي و عشق و عدالت فرا بخوانند و راه رسيدن به سعادت را در برابر بشريت قرار دهند. انسان‌ها را به تفكر و علم دعوت كنند تا حقيقت را بهتر بشناسند و از شرك و خودخواهي برحذر باشند. حقيقت دعوت پيامبران واحد است. هر پيامبري، پيامبر قبل از خود را تصديق و به پيامبر بعدي بشارت داده و دين را متناسب با ظرفيت بشر كامل‌تر از گذشته ارائه كرده است. اين سير تا پيامبر خاتم كه تمام و كمال دين را عرضه كرد ادامه داشته است.

به موازات اين سير، خودخواهان و دنياپرستان در برابر اين دعوت روشن ايستادگي و براي مقابله با پيام آنان قيام كردند.

ـ نمروديان در برابرحضرت ابراهيم، فرعونيان در برابر حضرت موسي و دنياپرستان در برابر حضرت عيسي و حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) قرار گرفتند. در سده‌هاي اخير نيز به بهانه ظلمي كه طي قرون وسطي از ناحيه مدعيان دينداري در غرب رفت، ارزش‌ها و اخلاق انساني به عامل توقف و عقب ماندگي تفسير و در برابر علم و عقل قرار داده شد.

ـ قطع ارتباط انسان با آسمان در واقع رابطه او را با حقيقت خودش منفصل كرد.

ـ انسان كه استعداد درك حقايق عالم و حق‌جويي، ميل به عدالت و كمال، پاكي و زيبايي و جانشيني خدا در زمين را دارد به موجودي محدود به عالم ماده و ماموريت او به حداكثر رساندن لذت فردي تعريف گرديد. اصالتِ غرايزِ انساني به جاي اصالتِ حقيقتِ انسان نشست.

ـ انسان‌ها و ملته‌ا رقيب هم شمرده شدند و سعادت يك فرد يا ملت در مزاحمت و در حذف و سركوب ديگران تعريف شد. به جاي تعامل سازنده و تكامل بخش، تنازع مخرب براي بقاء مبناي تنظيم روابط قرار گرفت.

ـ پرستشِ سرمايه و سلطه جايگزين يگانه پرستي كه رمز وحدت و عشق است گرديد.

ـ اين مقابله گسترده خودخواهان با ارزش‌هاي الهي راه را بر برده‌داري و استعمار باز كرد.

بخش وسيعي از جهان، تحت سلطه چند دولت غربي قرار گرفت. ده‌ها ميليون انسان به بردگي كشيده شدند و ده‌ها ميليون خانواده متلاشي گرديدند. تمام منابع، حقوق و فرهنگ ملت‌هاي استعمارزده به غارت رفت. سرزمين‌ها اشغال و مردم بومي قتل عام و تحقير شدند.

اما با قيام ملت‌ها، استعمارگري منزوي و استقلال ملت‌ها به رسميت شناخته شد. اميد به احترام، رفاه و امنيت در ملتها زنده شد . در اوائل قرن گذشته شعارهاي زيباي آزادي، حقوق بشر و دموكراسي، اميدهاي فراواني ايجاد كرد تا مرهمي بر زخمهاي عميق مانده از گذشته باشد. اما امروز نه تنها آرزوها محقق نشده بلكه خاطراتي بعضاً تلخ‌تر از گذشته در تاريخ ثبت شده است.

ـ در دو جنگ جهاني، اشغال فلسطين، جنگهاي كره و ويتنام، جنگ عراق عليه ايران، اشغال افغانستان و عراق و جنگ‌هاي آفريقا صدها ميليون نفر كشته و زخمي و آواره شدند.

ـ تروريسم، توليد موادمخدر، فقر و فاصله طبقاني گسترش يافت. حكومت‌هاي كودتايي و ديكتاتوري تحت حمايت غرب در آمريكاي جنوبي جنايت‌هاي كم نظير مرتكب شدند.

ـ به جاي خلع سلاح، توليد و انباشت سلاح‌هاي اتمي و ميكروبي و شيميايي توسعه پيدا كرد و جهان در معرض تهديد بيش‌تري قرار گرفت.

و بدين ترتيب ظاهراً همان اهداف استعمارگران و برده‌داران اما اين‌بار با شعارهاي جديد دنبال شده است.

ب: عامل مديريت جهاني و ساختار حاكم

ـ جامعه و سپس سازمان ملل با شعار برپايي صلح و امنيت و تامين حقوق انساني و در حقيقت براي مديريت جهاني تشكيل گرديد.

ـ با كالبد شكافي سه رويداد ، نحوه مديريت حاكم بر جهان قابل ارزيابي است.

اول: 11 سپتامبر كه حدود ده سال همه جهان را تحت تاثير قرار داده است.

ـ ناگهان با پخش تصاوير مختلف خبر حمله به برج‌هاي دو قلو در جهان منتشر شد.

ـ تقريباً تمام دولت‌ها و شخصيت‌هاي مطرح اين حادثه را به شدت محكوم كردند.

ـ موتور تبليغات به راه افتاد و جهان در معرض خطري بزرگ به نام تروريسم و تنها راه نجات، لشگركشي به افغانستان اعلام شد.

ـ بالاخره افغانستان و به فاصله كوتاهي عراق تحت اشغال قرار گرفتند.

لطفا دقت كنيد؛

ـ ادعا شد كه در 11 سپتامبر حدود سه هزار نفر كشته شده‌اند كه همه از آن متاسفيم اما در افغانستان و عراق تا كنون صدها هزار نفر كشته و ميليون‌ها نفر مجروح و آواره شده‌اند و درگيري به طور روزافزون توسعه پيدا كرده است.

در معرفي عوامل اصلي اين حادثه سه نظر اعلام شد:

1 ـ يك گروه تروريستي بسيار قدرتمند و پيچيده كه از همه لايه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي آمريكا عبور كرده است. اين نظر بيش‌تر از ناحيه دولت مردان آمريكا تبليغ شد.

2 ـ توسط بخش‌هايي از دولت آمريكا و براي ايجاد تغيير در روند نزول اقتصاد آمريكا و سيطره او بر خاورميانه و هم‌چنين نجات رژيم صهيونيستي انجام شده است. اكثريت مردم آمريكا و ملت‌ها و سياستمداران بر اين باورند.

3 ـ توسط يك گروه تروريستي انجام شده است ليكن دولت وقت آمريكا از آن پشتيباني و بهره‌برداري كرده است. ظاهراً اين نظريه طرفداران كم‌تري دارد.

ـ مهم‌ترين اسناد اتهام چند گذرنامه‌ كه از ميان حجم عظيم خرابه‌ها پيدا شده بود و يك نوار ويديويي از يك شخص بود كه محل سكونت او نامعلوم است ولي اعلام شد كه قبلا در تجارت نفت با برخي مقامات آمريكايي مشاركت داشته است. اين‌گونه وانمود شد كه به دليل شدت آتش‌سوزي و انفجار از عاملين انتحاري اثري به دست نيامد.






مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com