مجلس سنا: ایجاد “خانه کهن سالان “، مخالف عنعنات افغان ها است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 13 آذر 1394
بازدید : 145
نویسنده : جاذبه وب

گرفته شده از خبر گزاری جمهور

گزارش های اخیر حاکی از این است که اداره “هلال احمر افغانی” درصدد ایجاد خانه ای جهت نگهداری کهن سالان، تا چند ماه دیگر در کابل می باشد؛ اما این موضوع با واکنش جدی اعضای مجلس بزرگان افغانستان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ اعضای مجلس بزرگان افغانستان از ایجاد چنین مرکزی، مخالفت شدیدی از خود نشان دادند و این تدبیر را مخالف عنعنات و دین بزرگ اسلام دانستند.

انار کلی هنریار، عضو مجلس بزرگان در این رابطه خاطرنشان ساخت: ” ایجاد خانه کهن سالان، موجب رسوخ  فرهنگ بیگانه در فرهنگ افغانی شده و این موضوع بهانه ای برای بی احترامی و نادیده گرفتن منزلت بزرگان ما که بسیار قابل احترام هستند، ‌می شود.”

وی گفت:‌ ” در اصل، انتخاب این نام روی این مرکز جدید اشتباه بوده؛ اگر اداره جمعیت هلال احمر افغانستان کدام نام دیگری بر روی این مرکز بگذارد و کسانی که فرزندی برای نگه داری شان ندارند، در این مرکز جمع آوری و مورد مراقبت قرار گیرند، در این صورت قابل قبول خواهد بود.”

داوود اساس عضو دیگر این مجلس تصریح نمود که ایجاد این مرکز، زیر نام “خانه کهن سالان” خلاف عنعنات و فرهنگ مردم افغانستان می باشد؛ پس این مکان نباید اصلا تأسیس گردد.

وی با انتقاد شدید از مسئولین هلال احمر گفت: کسانی که این موضوع را مطرح کرده اند باید مجازات شوند؛ زیرا این مساله مخالف رسوم این مردم می باشد.

عبدالوهاب عرفان نیز در این رابطه اظهارداشت: اداره هلال احمر به جای طرح این موضوع، باید طرح شناساندن حقوق والدین را به فرزندان مطرح می ساخت .

وی با بیان اینکه این طرح،  قباحت شرعی و دینی دارد خاطرنشان ساخت: ” دین بزرگ اسلام، یک فرهنگ غنی دارد و نباید این فرهنگ از بین برده شود.”

این در حالی است که گفته می شود خانه کهن سالان تا چند ماه آینده ازسوی ریاست هلال احمر افغانستان افتتاح خواهد شد .

 به همین؛ منظور قرار شد تا رییس عمومی این اداره به جلسه عمومی مجلس بزرگان افغانستان خوانده شود تا در مورد این طرح توضیحات بیشتری ارایه نماید.

راضیه عبداللهی – مجلس شورای ملی




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com